შეფასების სქემა მე–11 კლასი



                                                               11  კლასი
გეო.XI.1. მოსწავლეს შეუძლია გლობალიზაციის პროცესების სივრცე-დროით ასპექტებ დახასიათება.
·        ასხვავებს ტერმინებს ”გლობალიზაცია” და ”გლოსალიზაცია”;

1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
ვერ ასხვავებს ტერმინებს ”გლობალიზაცია” და ”გლოსალიზაცია”;
ვერ მსჯელობს გლობალიზაციის ინდექსების გამოთვლის მეთოდების სრულყოფილებაზე და პრაქტიკული გამოყენების შესაძლებლობაზე;

ცდილობს განასხვავოს
ტერმინებს ”გლობალიზაცია” და ”გლოსალიზაცია”;  ცდილობს იმსჯელოს   გლობალიზაციის ინდექსების გამოთვლის მეთოდების სრულყოფილებაზე და პრაქტიკული გამოყენების შესაძლებლობაზე;

ასხვავებს ტერმინებს ”გლობალიზაცია” და ”გლოსალიზაცია”; მსჯელობს გლობალიზაციის ინდექსების გამოთვლის მეთოდების სრულყოფილებაზე და პრაქტიკული გამოყენების შესაძლებლობაზე, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
ასხვავებს ტერმინებს ”გლობალიზაცია” და ”გლოსალიზაცია”; მსჯელობს გლობალიზაციის ინდექსების გამოთვლის მეთოდების სრულყოფილებაზე და პრაქტიკული გამოყენების შესაძლებლობაზე, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
ასხვავებს ტერმინებს ”გლობალიზაცია” და ”გლოსალიზაცია”; მსჯელობს გლობალიზაციის ინდექსების გამოთვლის მეთოდების სრულყოფილებაზე და პრაქტიკული გამოყენების შესაძლებლობაზე;

·        აანალიზებს გლობალიზაციის ინდექსის გაზომვის მეთოდს (კოფ-ის (KOF) ინდექსი, ათ კერნეის (AT Kearney) ინდიკატორები) და მსჯელობს თითოეული კრიტერიუმის (პოლიტიკური გლობალიზაცია, ეკონომიკური გლობალიზაცია, სოციალური გლობალიზაცია, პერსონალური კონტაქტები, ინფორმაციული კავშირები, კულტურული სიახლოვე) სივრცობრივ განაწილებაზე;
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
ვერ აანალიზებს გლობალიზაციის ინდექსის გაზომვის მეთოდს (კოფ-ის (KOF) ინდექსი, ათ კერნეის (AT Kearney) ინდიკატორები) და ვერ მსჯელობს თითოეული კრიტერიუმის სივრცობრივ განაწილებაზე;

ცდილობს გააანალიზ
გლობალიზაციის ინდექსის გაზომვის მეთოდს (კოფ-ის (KOF) ინდექსი, ათ კერნეის (AT Kearney) ინდიკატორები) და ცდილობს იმსჯელოს  თითოეული კრიტერიუმის სივრცობრივ განაწილებაზე;
აანალიზებს გლობალიზაციის ინდექსის გაზომვის მეთოდს (კოფ-ის (KOF) ინდექსი, ათ კერნეის (AT Kearney) ინდიკატორები) და მსჯელობს თითოეული კრიტერიუმის სივრცობრივ განაწილებაზე, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
აანალიზებს გლობალიზაციის ინდექსის გაზომვის მეთოდს (კოფ-ის (KOF) ინდექსი, ათ კერნეის (AT Kearney) ინდიკატორები) და მსჯელობს თითოეული კრიტერიუმის სივრცობრივ განაწილებაზე, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
აანალიზებს გლობალიზაციის ინდექსის გაზომვის მეთოდს (კოფ-ის (KOF) ინდექსი, ათ კერნეის (AT Kearney) ინდიკატორები) და მსჯელობს თითოეული კრიტერიუმის სივრცობრივ განაწილებაზე;
·        მსჯელობს გლობალიზაციის ინდექსების გამოთვლის მეთოდების სრულყოფილებაზე და პრაქტიკული გამოყენების შესაძლებლობაზე;
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
ვერ მსჯელობს გლობალიზაციის ინდექსების გამოთვლის მეთოდების სრულყოფილებაზე და პრაქტიკული გამოყენების შესაძლებლობაზე;
ცდილობს იმსჯელოს  გლობალიზაციის ინდექსების გამოთვლის მეთოდების სრულყოფილებაზე და პრაქტიკული გამოყენების შესაძლებლობაზე, მაგრამ ზედაპირულია, რეალიზება არასწორია.
მსჯელობს გლობალიზაციის ინდექსების გამოთვლის მეთოდების სრულყოფილებაზე და პრაქტიკული გამოყენების შესაძლებლობაზე, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
მსჯელობს გლობალიზაციის ინდექსების გამოთვლის მეთოდების სრულყოფილებაზე და პრაქტიკული გამოყენების შესაძლებლობაზე, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
მსჯელობს გლობალიზაციის ინდექსების გამოთვლის მეთოდების სრულყოფილებაზე და პრაქტიკული გამოყენების შესაძლებლობაზე;
·        აანალიზებს ტრანსპორტისა და კომუნიკაციის განვითარების როლს ქვეყნების სივრცე-დროითი დაახლოვებაში;
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
ვერ აანალიზებს ტრანსპორტისა და კომუნიკაციის განვითარების როლს ქვეყნების სივრცე-დროითი დაახლოვებაში;
ცდილობს გააანალიზ
ტრანსპორტისა და კომუნიკაციის განვითარების როლს ქვეყნების სივრცე-დროითი დაახლოვებაში, მაგრამ ზედაპირულია, რეალიზება არასწორია.
აანალიზებს ტრანსპორტისა და კომუნიკაციის განვითარების როლს ქვეყნების სივრცე-დროითი დაახლოვებაში, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია.
აანალიზებს ტრანსპორტისა და კომუნიკაციის განვითარების როლს ქვეყნების სივრცე-დროითი დაახლოვებაში, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
აანალიზებს ტრანსპორტისა და კომუნიკაციის განვითარების როლს ქვეყნების სივრცე-დროითი დაახლოვებაში;
·        ადგენს მისთვის აქტუალური პრობლემების სივრცე-დროით თავისებურებებს; განსაზღვრავს ცნებას "გლობალური" და შეიმუშავებს კრიტერიუმებს ამ პრობლემისადმი სტატუსის მისანიჭებლად;
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
ვერ ადგენს მისთვის აქტუალური პრობლემების სივრცე-დროით თავისებურებებს; ვერ განსაზღვრავს ცნებას "გლობალური" და ვერ შეიმუშავებს კრიტერიუმებს ამ პრობლემისადმი სტატუსის მისანიჭებლად;
ცდილობს შეადგს მისთვის აქტუალური პრობლემების სივრცე-დროით თავისებურებებ; ცდილობს განსაზღვრს ცნებას "გლობალური" და შეიმუშავებს კრიტერიუმებს ამ პრობლემისადმი სტატუსის მისანიჭებლად, მაგრამ ზედაპირულია, რეალიზება არასწორია.
ადგენს მისთვის აქტუალური პრობლემების სივრცე-დროით თავისებურებებს; განსაზღვრავს ცნებას "გლობალური" და შეიმუშავებს კრიტერიუმებს ამ პრობლემისადმი სტატუსის მისანიჭებლად, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია, არაადექვატურია.
ადგენს მისთვის აქტუალური პრობლემების სივრცე-დროით თავისებურებებს; განსაზღვრავს ცნებას "გლობალური" და შეიმუშავებს კრიტერიუმებს ამ პრობლემისადმი სტატუსის მისანიჭებლად, მაგრამ აკლია სიზუსტე;
ადგენს მისთვის აქტუალური პრობლემების სივრცე-დროით თავისებურებებს; განსაზღვრავს ცნებას "გლობალური" და შეიმუშავებს კრიტერიუმებს ამ პრობლემისადმი სტატუსის მისანიჭებლად;
·        გამოთქვამს ვარაუდს გლობალურ პრობლემებს შორის მიზეზ-შედეგობრივ კავშირებზე და ადგენს შესაბამის სქემას;
შეიმუშავებს გლობალური პრობლემების ჩამონათვალს და ადარებს არსებულს; აანალიზებს პრობლემების წარმოშობისა და ტრანსფორმაციის (წარმოქმნა, გამძაფრება, მოგვარება, ჩანაცვლება) მიზეზებს;

1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
ვერ გამოთქვამს ვარაუდს გლობალურ პრობლემებს შორის მიზეზ-შედეგობრივ კავშირებზე და ვერ დგენს შესაბამის სქემას;
შეიმუშავებს გლობალური პრობლემების ჩამონათვალს და ვერ ადარებს არსებულს; ვერ აანალიზებს პრობლემების წარმოშობისა და ტრანსფორმაციის მიზეზებს;
ვცდილობს გამოთქვას ვარაუდ გლობალურ პრობლემებს შორის მიზეზ-შედეგობრივ კავშირებზე და ცდილობს დადგინოს შესაბამის სქემა; ცდილობს შეიმუშავს გლობალური პრობლემების ჩამონათვალი და ცდილობს შეადარს არსებულს; ცდილობს გაანალიზს პრობლემების წარმოშობისა და ტრანსფორმაციის მიზეზებ;
გამოთქვამს ვარაუდს გლობალურ პრობლემებს შორის მიზეზ-შედეგობრივ კავშირებზე და  დგენს შესაბამის სქემას; შეიმუშავებს გლობალური პრობლემების ჩამონათვალს და  ადარებს არსებულს; აანალიზებს პრობლემების წარმოშობისა და ტრანსფორმაციის მიზეზებს, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
გამოთქვამს ვარაუდს გლობალურ პრობლემებს შორის მიზეზ-შედეგობრივ კავშირებზე და  დგენს შესაბამის სქემას; შეიმუშავებს გლობალური პრობლემების ჩამონათვალს და  ადარებს არსებულს;  აანალიზებს პრობლემების წარმოშობისა და ტრანსფორმაციის მიზეზებს, მისანიჭებლად, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
ვერ გამოთქვამს ვარაუდს გლობალურ პრობლემებს შორის მიზეზ-შედეგობრივ კავშირებზე და ვერ დგენს შესაბამის სქემას; შეიმუშავებს გლობალური პრობლემების ჩამონათვალს და ვერ ადარებს არსებულს; ვერ აანალიზებს პრობლემების წარმოშობისა და ტრანსფორმაციის მიზეზებს;

·        გლობალური პრობლემების ნუსხიდან გამოარჩევს საქართველოსათვის ყველაზე აქტუალურ პრობლემებს; განსაზღვრავს მათ ტრანსფორმაციას სივრცესა და დროში; ადგენს პრობლემის მიმდინარეობის ამსახველ სქემას.
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
გლობალური პრობლემების ნუსხიდან  ვერ გამოარჩევს საქართველოსათვის ყველაზე აქტუალურ პრობლემებს; ვერ განსაზღვრავს მათ ტრანსფორმაციას სივრცესა და დროში; ვერ დგენს პრობლემის მიმდინარეობის ამსახველ სქემას.

გლობალური პრობლემების ნუსხიდან ცდილობს გამოარჩიოს საქართველოსათვის ყველაზე აქტუალურ პრობლემებ; ცდილობს განსაზღვრს მათ ტრანსფორმაცია სივრცესა და დროში, მაგრამ ზედაპირულია, რეალიზება არასწორია.
გლობალური პრობლემების ნუსხიდან გამოარჩევს საქართველოსათვის ყველაზე აქტუალურ პრობლემებს; განსაზღვრავს მათ ტრანსფორმაციას სივრცესა და დროში; ადგენს პრობლემის მიმდინარეობის ამსახველ სქემას, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
გლობალური პრობლემების ნუსხიდან გამოარჩევს საქართველოსათვის ყველაზე აქტუალურ პრობლემებს; განსაზღვრავს მათ ტრანსფორმაციას სივრცესა და დროში; ადგენს პრობლემის მიმდინარეობის ამსახველ სქემას, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
გლობალური პრობლემების ნუსხიდან გამოარჩევს საქართველოსათვის ყველაზე აქტუალურ პრობლემებს; განსაზღვრავს მათ ტრანსფორმაციას სივრცესა და დროში; ადგენს პრობლემის მიმდინარეობის ამსახველ სქემას.

გეო.XI.2. მოსწავლეს შეუძლია   სოციალურ-ეკონომიკური ხასიათის გლობალური პრობლემების ანალიზი.                      
  • აანალიზებს ფინანსური ნაკადების მასშტაბებ თანამედროვე მსოფლიოში; მსჯელობს საერთაშორისო ფინანსური ორგანიზაციებისა და ტრანსნაციონალური კორპორაციების მოქმედების მასშტაბებზე;

1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
ვერ აანალიზებს ფინანსური ნაკადების მასშტაბებ თანამედროვე მსოფლიოში; ვერ მსჯელობს საერთაშორისო ფინანსური ორგანიზაციებისა და ტრანსნაციონალური კორპორაციების მოქმედების მასშტაბებზე;
ცდილობს გააანალიზ
ფინანსური ნაკადების მასშტაბებ თანამედროვე მსოფლიოში; ცდილობს იმსჯელოს  საერთაშორისო ფინანსური ორგანიზაციებისა და ტრანსნაციონალური კორპორაციების მოქმედების მასშტაბებზე;
აანალიზებს ფინანსური ნაკადების მასშტაბებ თანამედროვე მსოფლიოში; მსჯელობს საერთაშორისო ფინანსური ორგანიზაციებისა და ტრანსნაციონალური კორპორაციების მოქმედების მასშტაბებზე, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
აანალიზებს ფინანსური ნაკადების მასშტაბებ თანამედროვე მსოფლიოში; მსჯელობს საერთაშორისო ფინანსური ორგანიზაციებისა და ტრანსნაციონალური კორპორაციების მოქმედების მასშტაბებზე, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
აანალიზებს ფინანსური ნაკადების მასშტაბებ თანამედროვე მსოფლიოში; მსჯელობს საერთაშორისო ფინანსური ორგანიზაციებისა და ტრანსნაციონალური კორპორაციების მოქმედების მასშტაბებზე;
  • მსჯელობს საერთაშორისო დონორებისა და ორგანიზაციების მიერ გამოყოფილ დახმარებებსა და სესხებზე;
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
ვერ მსჯელობს საერთაშორისო დონორებისა და ორგანიზაციების მიერ გამოყოფილ დახმარებებსა და სესხებზე;
ცდილობს იმსჯელოს  საერთაშორისო დონორებისა და ორგანიზაციების მიერ გამოყოფილ დახმარებებსა და სესხებზე,  მაგრამ ზედაპირულია, რეალიზება არასწორია.

მსჯელობს საერთაშორისო დონორებისა და ორგანიზაციების მიერ გამოყოფილ დახმარებებსა და სესხებზე, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია.
მსჯელობს საერთაშორისო დონორებისა და ორგანიზაციების მიერ გამოყოფილ დახმარებებსა და სესხებზე, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
მსჯელობს საერთაშორისო დონორებისა და ორგანიზაციების მიერ გამოყოფილ დახმარებებსა და სესხებზე;
  • გამოთქვამს მოსაზრებას, რა სოციალური და ეკონომიკური სარგებელის მოტანა შეუძლია შეიარაღებაზე დაზოგილ ხარჯებს;
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
ვერ გამოთქვამს მოსაზრებას, რა სოციალური და ეკონომიკური სარგებელის მოტანა შეუძლია შეიარაღებაზე დაზოგილ ხარჯებს;
ცდილობს გამოთქვას მოსაზრება, რა სოციალური და ეკონომიკური სარგებელის მოტანა შეუძლია შეიარაღებაზე დაზოგილ ხარჯებს, მაგრამ ზედაპირულია, რეალიზება არასწორია.

გამოთქვამს მოსაზრებას, რა სოციალური და ეკონომიკური სარგებელის მოტანა შეუძლია შეიარაღებაზე დაზოგილ ხარჯებს, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია.
გამოთქვამს მოსაზრებას, რა სოციალური და ეკონომიკური სარგებელის მოტანა შეუძლია შეიარაღებაზე დაზოგილ ხარჯებს, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
გამოთქვამს მოსაზრებას, რა სოციალური და ეკონომიკური სარგებელის მოტანა შეუძლია შეიარაღებაზე დაზოგილ ხარჯებს;
  • ამყარებს ლოგიკურ კავშირებს სოციალურ-ეკონომიკური ხასიათის გლობალურ პრობლემებს შორის (მაგ., საერთაშორისო შრომითი მიგრაცია და ფულადი გზავნილები (რემიტანსები)) და მსჯელობს მათ მასშტაბებზე;
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
ვერ ამყარებს ლოგიკურ კავშირებს სოციალურ-ეკონომიკური ხასიათის გლობალურ პრობლემებს შორის და ვერ მსჯელობს მათ მასშტაბებზე;
ცდილობს დსამყარს ლოგიკურკავშირ სოციალურ-ეკონომიკური ხასიათის გლობალურ პრობლემებს შორის და ცდილობს იმსჯელოს   მათ მასშტაბებზე, მაგრამ ზედაპირულია, რეალიზება არასწორია.
ამყარებს ლოგიკურ კავშირებს სოციალურ-ეკონომიკური ხასიათის გლობალურ პრობლემებს შორის და მსჯელობს მათ მასშტაბებზე, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
ამყარებს ლოგიკურ კავშირებს სოციალურ-ეკონომიკური ხასიათის გლობალურ პრობლემებს შორის და მსჯელობს მათ მასშტაბებზე, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
ამყარებს ლოგიკურ კავშირებს სოციალურ-ეკონომიკური ხასიათის გლობალურ პრობლემებს შორის და მსჯელობს მათ მასშტაბებზე;
  • რუკების და სხვა წყაროების საფუძველზე აანალიზებს ქვეყნებს შორის სურსათის და ნედლეულის უთანაბრო განაწილებას; გამოთქვამს ვარაუდს პრობლემის ლოკალურ, რეგიონალურ და გლობალურ დონეებზე გადაჭრის შესაძლო გზებზე;
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
რუკების და სხვა წყაროების საფუძველზე ვერ აანალიზებს ქვეყნებს შორის სურსათის და ნედლეულის უთანაბრო განაწილებას; ვერ გამოთქვამს ვარაუდს პრობლემის ლოკალურ, რეგიონალურ და გლობალურ დონეებზე გადაჭრის შესაძლო გზებზე;
რუკების და სხვა წყაროების საფუძველზე ცდილობს გააანალიზ
 ქვეყნებს შორის სურსათის და ნედლეულის უთანაბრო განაწილება; ცდილობს
გამოთქვას ვარაუდ პრობლემის ლოკალურ, რეგიონალურ და გლობალურ დონეებზე გადაჭრის შესაძლო გზებზე,  მაგრამ ზედაპირულია, რეალიზება არასწორია.
რუკების და სხვა წყაროების საფუძველზე აანალიზებს ქვეყნებს შორის სურსათის და ნედლეულის უთანაბრო განაწილებას; გამოთქვამს ვარაუდს პრობლემის ლოკალურ, რეგიონალურ და გლობალურ დონეებზე გადაჭრის შესაძლო გზებზე, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
რუკების და სხვა წყაროების საფუძველზე აანალიზებს ქვეყნებს შორის სურსათის და ნედლეულის უთანაბრო განაწილებას; გამოთქვამს ვარაუდს პრობლემის ლოკალურ, რეგიონალურ და გლობალურ დონეებზე გადაჭრის შესაძლო გზებზე, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
რუკების და სხვა წყაროების საფუძველზე აანალიზებს ქვეყნებს შორის სურსათის და ნედლეულის უთანაბრო განაწილებას; გამოთქვამს ვარაუდს პრობლემის ლოკალურ, რეგიონალურ და გლობალურ დონეებზე გადაჭრის შესაძლო გზებზე;
  • ეცნობა ატასწლეულის განვიტარების მიზნებს (MDG),  ირჩევს ერთ-ერთს და ახასიატებს პრობლემის აქტუალობას; ეცნობა გაეროს პროგრამებს, რომლებიც მათი გადაწრისკენაა მიმართული;
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
არ იცის ათასწლეულის განვითარების მიზნები (MDG),  ირჩევს ერთ-ერთს და ახასიატებს პრობლემის აქტუალობას; არ იცის  გაეროს პროგრამებს, რომლებიც მათი გადაწრისკენაა მიმართული;
არ იცის ათასწლეულის განვიტარების მიზნებს (MDG),  ირჩევს ერთ-ერთს და ახასიატებს პრობლემის აქტუალობას; არ იცის გაეროს პროგრამებს, რომლებიც მათი გადაწრისკენაა მიმართული;
ეცნობა ათასწლეულის განვიტარების მიზნებს (MDG),  ირჩევს ერთ-ერთს და ახასიატებს პრობლემის აქტუალობას; ეცნობა გაეროს პროგრამებს, რომლებიც მათი გადაწრისკენაა მიმართული, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
ეცნობა ათასწლეულის განვიტარების მიზნებს (MDG),  ირჩევს ერთ-ერთს და ახასიატებს პრობლემის აქტუალობას; ეცნობა გაეროს პროგრამებს, რომლებიც მათი გადაწრისკენაა მიმართული, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
ეცნობა ათასწლეულის განვიტარების მიზნებს (MDG),  ირჩევს ერთ-ერთს და ახასიატებს პრობლემის აქტუალობას; ეცნობა გაეროს პროგრამებს, რომლებიც მათი გადაწრისკენაა მიმართული;
  • ირჩევს განვითარების   სხვადასხვა საფეხურზე მდგომ ქვეყნებს; ადარებს, რამდენად მძაფრად წარმოჩინდება თითოეულში გლობალური სოციალურ-ეკონომიკური პრობლემები და რამდენად განსხვავდება პრობლემებზე რეაგირების გზები;
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
ვერ ადარებს, რამდენად მძაფრად წარმოჩინდება თითოეულში გლობალური სოციალურ-ეკონომიკური პრობლემები და რამდენად განსხვავდება პრობლემებზე რეაგირების გზები;
ცდილობს შეადაროს    , რამდენად მძაფრად წარმოჩინდება თითოეულში გლობალური სოციალურ-ეკონომიკური პრობლემები და რამდენად განსხვავდება პრობლემებზე რეაგირების გზები, მაგრამ ზედაპირულია, რეალიზება არასწორია.
ადარებს, რამდენად მძაფრად წარმოჩინდება თითოეულში გლობალური სოციალურ-ეკონომიკური პრობლემები და რამდენად განსხვავდება პრობლემებზე რეაგირების გზები, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
ადარებს, რამდენად მძაფრად წარმოჩინდება თითოეულში გლობალური სოციალურ-ეკონომიკური პრობლემები და რამდენად განსხვავდება პრობლემებზე რეაგირების გზები, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
ადარებს, რამდენად მძაფრად წარმოჩინდება თითოეულში გლობალური სოციალურ-ეკონომიკური პრობლემები და რამდენად განსხვავდება პრობლემებზე რეაგირების გზები;
  • აანალიზებს ჩამორჩენილობის პარამეტრების დაძლევისაკენ მიმართულ ღონისძიებებს და ადგენს მსოფლიოს რეგიონების პროგნოზულ (მომავლის) "სოციალურ-ეკონომიკური განვითარების" რუკას.
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
ვერ აანალიზებს ჩამორჩენილობის პარამეტრების დაძლევისაკენ მიმართულ ღონისძიებებს და ვერ ადგენს მსოფლიოს რეგიონების პროგნოზულ "სოციალურ-ეკონომიკური განვითარების" რუკას.
ცდილობს გააანალიზ
ჩამორჩენილობის პარამეტრების დაძლევისაკენ მიმართულ ღონისძიებებს და ადგენს მსოფლიოს რეგიონების პროგნოზულ "სოციალურ-ეკონომიკური განვითარების" რუკას.
აანალიზებს ჩამორჩენილობის პარამეტრების დაძლევისაკენ მიმართულ ღონისძიებებს და ადგენს მსოფლიოს რეგიონების პროგნოზულ "სოციალურ-ეკონომიკური განვითარების" რუკას, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
აანალიზებს ჩამორჩენილობის პარამეტრების დაძლევისაკენ მიმართულ ღონისძიებებს და ადგენს მსოფლიოს რეგიონების პროგნოზულ "სოციალურ-ეკონომიკური განვითარების" რუკას, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
აანალიზებს ჩამორჩენილობის პარამეტრების დაძლევისაკენ მიმართულ ღონისძიებებს და ადგენს მსოფლიოს რეგიონების პროგნოზულ  "სოციალურ-ეკონომიკური განვითარების" რუკას.

გეო.XI.3. მოსწავლეს შეუძლია  ბუნებრივი და ანთროპოგენული ხასიათის გლობალურ პრობლემებზე მსჯელობა.
  • აანალიზებს ადამიანის საქმიანობის შედეგად წარმოქმნილ გარემოსდაცვით გლობალურ პრობლემებს ისტორიული წარსულიდან დღემდე; გამოთქვამს ვარაუდს მათი შესაძლო განვითარების შესახებ;
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
ვერ აანალიზებს ადამიანის საქმიანობის შედეგად წარმოქმნილ გარემოსდაცვით გლობალურ პრობლემებს ისტორიული წარსულიდან დღემდე;  ვერ გამოთქვამს ვარაუდს მათი შესაძლო განვითარების შესახებ;
ცდილობს გააანალიზ
ადამიანის საქმიანობის შედეგად წარმოქმნილ გარემოსდაცვით გლობალურ პრობლემებს ისტორიული წარსულიდან დღემდე; ცდილობს გამოთქვას ვარაუდ მათი შესაძლო განვითარების შესახებ;
აანალიზებს ადამიანის საქმიანობის შედეგად წარმოქმნილ გარემოსდაცვით გლობალურ პრობლემებს ისტორიული წარსულიდან დღემდე; გამოთქვამს ვარაუდს მათი შესაძლო განვითარების შესახებ, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
აანალიზებს ადამიანის საქმიანობის შედეგად წარმოქმნილ გარემოსდაცვით გლობალურ პრობლემებს ისტორიული წარსულიდან დღემდე; გამოთქვამს ვარაუდს მათი შესაძლო განვითარების შესახებ, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
აანალიზებს ადამიანის საქმიანობის შედეგად წარმოქმნილ გარემოსდაცვით გლობალურ პრობლემებს ისტორიული წარსულიდან დღემდე; გამოთქვამს ვარაუდს მათი შესაძლო განვითარების შესახებ;
  • სხვადასხვა გეოგრაფიული საშუალებების გამოყენებით აანალიზებს ატმოსფეროს, ჰიდროსფეროს,მათ შორის მსოფლიო ოკეანეს, პედოსფეროს და ბიოსფეროს ათვისების ძირითად მიმართულებებს;
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
სხვადასხვა გეოგრაფიული საშუალებების გამოყენებით ვერ აანალიზებს ატმოსფეროს, ჰიდროსფეროს,მათ შორის მსოფლიო ოკეანეს, პედოსფეროს და ბიოსფეროს ათვისების ძირითად მიმართულებებს;
სხვადასხვა გეოგრაფიული საშუალებების გამოყენებით ცდილობს გააანალიზ
ატმოსფეროს, ჰიდროსფეროს,მათ შორის მსოფლიო ოკეანეს, პედოსფეროს და ბიოსფეროს ათვისების ძირითადმიმართულებებ;
სხვადასხვა გეოგრაფიული საშუალებების გამოყენებით აანალიზებს ატმოსფეროს, ჰიდროსფეროს,მათ შორის მსოფლიო ოკეანეს, პედოსფეროს და ბიოსფეროს ათვისების ძირითად მიმართულებებს,  მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
სხვადასხვა გეოგრაფიული საშუალებების გამოყენებით აანალიზებს ატმოსფეროს, ჰიდროსფეროს,მათ შორის მსოფლიო ოკეანეს, პედოსფეროს და ბიოსფეროს ათვისების ძირითად მიმართულებებს, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
სხვადასხვა გეოგრაფიული საშუალებების გამოყენებით აანალიზებს ატმოსფეროს, ჰიდროსფეროს,მათ შორის მსოფლიო ოკეანეს, პედოსფეროს და ბიოსფეროს ათვისების ძირითად მიმართულებებს;
  • ირჩევს რომელიმე კომპონენტის ათვისებასთან დაკავშირებულ გლობალურ პრობლემას, მსჯელობს მის უსაფრთხო ათვისებაზე და შედეგებს გამოხატავს სასურველი ფორმით;
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
ირჩევს რომელიმე კომპონენტის ათვისებასთან დაკავშირებულ გლობალურ პრობლემას, ვერ მსჯელობს მის უსაფრთხო ათვისებაზე და შედეგებს  ვერ გამოხატავს სასურველი ფორმით;
ირჩევს რომელიმე კომპონენტის ათვისებასთან დაკავშირებულ გლობალურ პრობლემას, ცდილობს იმსჯელოს   მის უსაფრთხო ათვისებაზე და ცდილობს  შედეგებ გამოხატს სასურველი ფორმით;
ირჩევს რომელიმე კომპონენტის ათვისებასთან დაკავშირებულ გლობალურ პრობლემას, მსჯელობს მის უსაფრთხო ათვისებაზე და შედეგებს გამოხატავს სასურველი ფორმით, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
ირჩევს რომელიმე კომპონენტის ათვისებასთან დაკავშირებულ გლობალურ პრობლემას, მსჯელობს მის უსაფრთხო ათვისებაზე და შედეგებს გამოხატავს სასურველი ფორმით, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
ირჩევს რომელიმე კომპონენტის ათვისებასთან დაკავშირებულ გლობალურ პრობლემას, მსჯელობს მის უსაფრთხო ათვისებაზე და შედეგებს გამოხატავს სასურველი ფორმით;
  • ილუსტრაციების და სხვა წყაროების გამოყენებით ამყარებს კავშირებს გლობალურ გეოეკოლოგიურ პრობლემებსა და ეკონომიკის იმ დარგებს შორის, რომლებიც ამ პრობლემების მაპროვოცირებელია; იყენებს თემატურ რუკებს და ადგენს გეოეკოლოგიური პრობლემების გამოვლინების მენტალურ რუკას;
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
ილუსტრაციების და სხვა წყაროების გამოყენებით  ვერ ამყარებს კავშირებს გლობალურ გეოეკოლოგიურ პრობლემებსა და ეკონომიკის იმ დარგებს შორის, რომლებიც ამ პრობლემების მაპროვოცირებელია; იყენებს თემატურ რუკებს და ვერ ადგენს გეოეკოლოგიური პრობლემების გამოვლინების მენტალურ რუკას;
ილუსტრაციების და სხვა წყაროების გამოყენებით ცდილობს დააკავშიროს გლობალურ გეოეკოლოგიურ პრობლემებსა და ეკონომიკის იმ დარგებს შორის, რომლებიც ამ პრობლემების მაპროვოცირებელია; ცდილობს გამოიყენს თემატურ რუკებ და ცდილობს შეადგს გეოეკოლოგიური პრობლემების გამოვლინების მენტალურ რუკას;
ილუსტრაციების და სხვა წყაროების გამოყენებით ამყარებს კავშირებს გლობალურ გეოეკოლოგიურ პრობლემებსა და ეკონომიკის იმ დარგებს შორის, რომლებიც ამ პრობლემების მაპროვოცირებელია; იყენებს თემატურ რუკებს და ადგენს გეოეკოლოგიური პრობლემების გამოვლინების მენტალურ რუკას, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
ილუსტრაციების და სხვა წყაროების გამოყენებით ამყარებს კავშირებს გლობალურ გეოეკოლოგიურ პრობლემებსა და ეკონომიკის იმ დარგებს შორის, რომლებიც ამ პრობლემების მაპროვოცირებელია; იყენებს თემატურ რუკებს და ადგენს გეოეკოლოგიური პრობლემების გამოვლინების მენტალურ რუკას, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
ილუსტრაციების და სხვა წყაროების გამოყენებით ამყარებს კავშირებს გლობალურ გეოეკოლოგიურ პრობლემებსა და ეკონომიკის იმ დარგებს შორის, რომლებიც ამ პრობლემების მაპროვოცირებელია; იყენებს თემატურ რუკებს და ადგენს გეოეკოლოგიური პრობლემების გამოვლინების მენტალურ რუკას;
  • მონაწილეობს დებატებში თემაზე: "წარმოების გაფართოება და ეკოლოგიური ბალანსის შენარჩუნება";
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
არ მონაწილეობს დებატებში თემაზე: "წარმოების გაფართოება და ეკოლოგიური ბალანსის შენარჩუნება";
ცდილობს მონაწილეობა მიიღოს დებატებში თემაზე: "წარმოების გაფართოება და ეკოლოგიური ბალანსის შენარჩუნება", მაგრამ ზედაპირულია, რეალიზება არასწორია.
მონაწილეობს დებატებში თემაზე: "წარმოების გაფართოება და ეკოლოგიური ბალანსის შენარჩუნება", მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
მონაწილეობს დებატებში თემაზე: "წარმოების გაფართოება და ეკოლოგიური ბალანსის შენარჩუნება", მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
მონაწილეობს დებატებში თემაზე: "წარმოების გაფართოება და ეკოლოგიური ბალანსის შენარჩუნება";
  • ჯგუფური მუშაობისას ირჩევს რომელიმე გლობალურ გეოეკოლოგიურ პორობლემას, გამოყოფს მისი მოგვარების რამდენიმე მნიშვნელოვან ღონისძიებას და ქმნის პრობლემის განვითარების სცენარებს; შედეგებს გამოხატავს მისთვის სასურველი ფორმით (გრაფიკი, დიაგრამა და სხვა);
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
ჯგუფური მუშაობისას ირჩევს რომელიმე გლობალურ გეოეკოლოგიურ პორობლემას, ვერ გამოყოფს მისი მოგვარების რამდენიმე მნიშვნელოვან ღონისძიებას და ქმნის პრობლემის განვითარების სცენარებს;
ჯგუფური მუშაობისას ირჩევს რომელიმე გლობალურ გეოეკოლოგიურ პორობლემას, ცდილობს გამოყოს მისი მოგვარების რამდენიმე მნიშვნელოვან ღონისძიებას და ქმნის პრობლემის განვითარების სცენარებს,  მაგრამ ზედაპირულია, რეალიზება არასწორია.
ჯგუფური მუშაობისას ირჩევს რომელიმე გლობალურ გეოეკოლოგიურ პორობლემას, გამოყოფს მისი მოგვარების რამდენიმე მნიშვნელოვან ღონისძიებას და ქმნის პრობლემის განვითარების სცენარებს, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
ჯგუფური მუშაობისას ირჩევს რომელიმე გლობალურ გეოეკოლოგიურ პორობლემას, გამოყოფს მისი მოგვარების რამდენიმე მნიშვნელოვან ღონისძიებას და ქმნის პრობლემის განვითარების სცენარებს, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
ჯგუფური მუშაობისას ირჩევს რომელიმე გლობალურ გეოეკოლოგიურ პორობლემას, გამოყოფს მისი მოგვარების რამდენიმე მნიშვნელოვან ღონისძიებას და ქმნის პრობლემის განვითარების სცენარებს;
  • წლის მანძილზე სხვადასხვა წყაროდან (სამეცნიერო ლიტერატურა, პერიოდული    გამოცემები, საინფორმაციო საშუალებები), აგროვებს ინფორმაციას ბუნებრივი და ტექნოგენური კატასტროფების შესახებ[1]; განათავსებს მათ რუკაზე და დროის ქრონოლოგიურ ხაზზე; შედეგებს აანალიზებს და წარმოადგენს თანაკლასელების წინაშე.
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
წლის მანძილზე სხვადასხვა წყაროდან (სამეცნიერო ლიტერატურა, პერიოდული    გამოცემები, საინფორმაციო საშუალებები), ვერ აგროვებს ინფორმაციას ბუნებრივი და ტექნოგენური კატასტროფების შესახებ[2]; ვერ განათავსებს მათ რუკაზე და დროის ქრონოლოგიურ ხაზზე; შედეგებს  ვერ აანალიზებს და წარმოადგენს თანაკლასელების წინაშე.
წლის მანძილზე სხვადასხვა წყაროდან (სამეცნიერო ლიტერატურა, პერიოდული    გამოცემები, საინფორმაციო საშუალებები), ცდილობს შეაგროვ ინფორმაცია ბუნებრივი და ტექნოგენური კატასტროფების შესახებ[3];, განათავს ისინი რუკაზე და დროის ქრონოლოგიურ ხაზზე; შედეგებ ცდილობს გააანალიზ
 და წარმოადგენ თანაკლასელების წინაშე.
წლის მანძილზე სხვადასხვა წყაროდან (სამეცნიერო ლიტერატურა, პერიოდული    გამოცემები, საინფორმაციო საშუალებები), აგროვებს ინფორმაციას ბუნებრივი და ტექნოგენური კატასტროფების შესახებ[4]; განათავსებს მათ რუკაზე და დროის ქრონოლოგიურ ხაზზე; შედეგებს აანალიზებს და წარმოადგენს თანაკლასელების წინაშე, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
წლის მანძილზე სხვადასხვა წყაროდან (სამეცნიერო ლიტერატურა, პერიოდული    გამოცემები, საინფორმაციო საშუალებები), აგროვებს ინფორმაციას ბუნებრივი და ტექნოგენური კატასტროფების შესახებ[5]; განათავსებს მათ რუკაზე და დროის ქრონოლოგიურ ხაზზე; შედეგებს აანალიზებს და წარმოადგენს თანაკლასელების წინაშე, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
წლის მანძილზე სხვადასხვა წყაროდან (სამეცნიერო ლიტერატურა, პერიოდული    გამოცემები, საინფორმაციო საშუალებები), აგროვებს ინფორმაციას ბუნებრივი და ტექნოგენური კატასტროფების შესახებ[6]; განათავსებს მათ რუკაზე და დროის ქრონოლოგიურ ხაზზე; შედეგებს აანალიზებს და წარმოადგენს თანაკლასელების წინაშე.

გეო.XI.4. მოსწავლეს შეუძლია     პოლიტიკური ხასიათის გლობალურ პრობლემებზე მსჯელობა.
·        აანალიზებს პოლიტიკური ხასიათის გლობალური პრობლემების წარმოშობას, განვითარებას და სივრცობრივ თავისებურებებს. გამოხატავს საკუთარ დამოკიდებულებას აღნიშნული საკითხისადმი;
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
ვერ აანალიზებს პოლიტიკური ხასიათის გლობალური პრობლემების წარმოშობას, განვითარებას და სივრცობრივ თავისებურებებს. ვერ გამოხატავს საკუთარ დამოკიდებულებას აღნიშნული საკითხისადმი;
ცდილობს გააანალიზ
პოლიტიკური ხასიათის გლობალური პრობლემების წარმოშობას, განვითარებას და სივრცობრივ თავისებურებებს. ცდილობს
გამოხატ საკუთარ დამოკიდებულებას აღნიშნული საკითხისადმი;
აანალიზებს პოლიტიკური ხასიათის გლობალური პრობლემების წარმოშობას, განვითარებას და სივრცობრივ თავისებურებებს. გამოხატავს საკუთარ დამოკიდებულებას აღნიშნული საკითხისადმი, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
აანალიზებს პოლიტიკური ხასიათის გლობალური პრობლემების წარმოშობას, განვითარებას და სივრცობრივ თავისებურებებს. გამოხატავს საკუთარ დამოკიდებულებას აღნიშნული საკითხისადმი, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
აანალიზებს პოლიტიკური ხასიათის გლობალური პრობლემების წარმოშობას, განვითარებას და სივრცობრივ თავისებურებებს. გამოხატავს საკუთარ დამოკიდებულებას აღნიშნული საკითხისადმი;
·        მოპოვებული ინფორმაციის საფუძველზე (სტატისტიკური მონაცემები, მასმედია) აანალიზებს მსოფლიოს ქვეყნების სამხედრო-პოლიტიკურ პოტენციალს და გამოთქვამს მოსაზრებას, თუ რა წვლილი შეიძლება შეიტანოს თითოეულმა მოქალაქემ  და ქვეყანამ მსოფლიოში   მშვიდობისა და განიარაღების საქმეში;
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
ვერ აანალიზებს მსოფლიოს ქვეყნების სამხედრო-პოლიტიკურ პოტენციალს და ვერ გამოთქვამს მოსაზრებას, თუ რა წვლილი შეიძლება შეიტანოს თითოეულმა მოქალაქემ  და ქვეყანამ მსოფლიოში   მშვიდობისა და განიარაღების საქმეში;
ცდილობს გააანალიზ
მსოფლიოს ქვეყნების სამხედრო-პოლიტიკურ პოტენციალს და ცდილობს
გამოთქვას მოსაზრება, თუ რა წვლილი შეიძლება შეიტანოს თითოეულმა მოქალაქემ  და ქვეყანამ მსოფლიოში   მშვიდობისა და განიარაღების საქმეში, მაგრამ ზედაპირულია, რეალიზება არასწორია.
აანალიზებს მსოფლიოს ქვეყნების სამხედრო-პოლიტიკურ პოტენციალს და გამოთქვამს მოსაზრებას, თუ რა წვლილი შეიძლება შეიტანოს თითოეულმა მოქალაქემ  და ქვეყანამ მსოფლიოში   მშვიდობისა და განიარაღების საქმეში, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
აანალიზებს მსოფლიოს ქვეყნების სამხედრო-პოლიტიკურ პოტენციალს და გამოთქვამს მოსაზრებას, თუ რა წვლილი შეიძლება შეიტანოს თითოეულმა მოქალაქემ  და ქვეყანამ მსოფლიოში   მშვიდობისა და განიარაღების საქმეში,  მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
აანალიზებს მსოფლიოს ქვეყნების სამხედრო-პოლიტიკურ პოტენციალს და გამოთქვამს მოსაზრებას, თუ რა წვლილი შეიძლება შეიტანოს თითოეულმა მოქალაქემ  და ქვეყანამ მსოფლიოში   მშვიდობისა და განიარაღების საქმეში;
·        ირჩევს და ეცნობა (საინფორმაციო საშუალებებიდან) ერთ-ერთი ქვეყნის მიერ გადადგმულ კონკრეტულ ნაბიჯებს განიარაღების და მშვიდობის შენარჩუნების საქმეში და შეიმუშავებს მოვლენების განვითარების შესაძლო პროგნოზს (სქემა, სცენარი);
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
ირჩევს და ეცნობა ერთ-ერთი ქვეყნის მიერ გადადგმულ კონკრეტულ ნაბიჯებს განიარაღების და მშვიდობის შენარჩუნების საქმეში და  ვერ შეიმუშავებს მოვლენების განვითარების შესაძლო პროგნოზს.
ირჩევს და ეცნობა ერთ-ერთი ქვეყნის მიერ გადადგმულ კონკრეტულ ნაბიჯებს განიარაღების და მშვიდობის შენარჩუნების საქმეში და ცდილობს შეიმუშა მოვლენების განვითარების შესაძლო პროგნოზი, მაგრამ ზედაპირულია, რეალიზება არასწორია.
ირჩევს და ეცნობა ერთ-ერთი ქვეყნის მიერ გადადგმულ კონკრეტულ ნაბიჯებს განიარაღების და მშვიდობის შენარჩუნების საქმეში და შეიმუშავებს მოვლენების განვითარების შესაძლო პროგნოზს , მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
ირჩევს და ეცნობა ერთ-ერთი ქვეყნის მიერ გადადგმულ კონკრეტულ ნაბიჯებს განიარაღების და მშვიდობის შენარჩუნების საქმეში და შეიმუშავებს მოვლენების განვითარების შესაძლო პროგნოზს,მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.   
ირჩევს და ეცნობა ერთ-ერთი ქვეყნის მიერ გადადგმულ კონკრეტულ ნაბიჯებს განიარაღების და მშვიდობის შენარჩუნების საქმეში და შეიმუშავებს მოვლენების განვითარების შესაძლო პროგნოზს .
·        ადგენს მიზეზშედეგობრივ კავშირებს ომების, ეთნოკონფლიქტებისა და ტერორიზმის წარმოშობას, გამოვლინების ფორმებსა და სივრცობრივ თავისებურებებს შორის;
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
ვერ ადგენს მიზეზშედეგობრივ კავშირებს ომების, ეთნოკონფლიქტებისა და ტერორიზმის წარმოშობას, გამოვლინების ფორმებსა და სივრცობრივ თავისებურებებს შორის;
 ცდილობს  შეიმუშაოს მიზეზშედეგობრივ კავშირებ ომების, ეთნოკონფლიქტებისა და ტერორიზმის წარმოშობას, გამოვლინების ფორმებსა და სივრცობრივ თავისებურებებს შორის;
ადგენს მიზეზშედეგობრივ კავშირებს ომების, ეთნოკონფლიქტებისა და ტერორიზმის წარმოშობას, გამოვლინების ფორმებსა და სივრცობრივ თავისებურებებს შორის, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
ადგენს მიზეზშედეგობრივ კავშირებს ომების, ეთნოკონფლიქტებისა და ტერორიზმის წარმოშობას, გამოვლინების ფორმებსა და სივრცობრივ თავისებურებებს შორის, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
ადგენს მიზეზშედეგობრივ კავშირებს ომების, ეთნოკონფლიქტებისა და ტერორიზმის წარმოშობას, გამოვლინების ფორმებსა და სივრცობრივ თავისებურებებს შორის;
·        მოიძიებს ინფორმაციას და ინფორმაციის საფუძველზე ეცნობა მსოფლიო მნიშვნელობის ტერორისტულ ორგანიზაციებს და მათი მოქმედების არეალებს;
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
ვერ მოიძიებს ინფორმაციას და ინფორმაციის საფუძველზე არ იცუს მსოფლიო მნიშვნელობის ტერორისტულ ორგანიზაციებს და მათი მოქმედების არეალებს;
ცდილობს მოიძიოს ინფორმაცია და ინფორმაციის საფუძველზე გაეცნოს მსოფლიო მნიშვნელობის ტერორისტულ ორგანიზაციებს და მათი მოქმედების არეალებს;
მოიძიებს ინფორმაციას და ინფორმაციის საფუძველზე ეცნობა მსოფლიო მნიშვნელობის ტერორისტულ ორგანიზაციებს და მათი მოქმედების არეალებს, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
მოიძიებს ინფორმაციას და ინფორმაციის საფუძველზე ეცნობა მსოფლიო მნიშვნელობის ტერორისტულ ორგანიზაციებს და მათი მოქმედების არეალებს, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
მოიძიებს ინფორმაციას და ინფორმაციის საფუძველზე ეცნობა მსოფლიო მნიშვნელობის ტერორისტულ ორგანიზაციებს და მათი მოქმედების არეალებს;
·        მოპოვებული ინფორმაციის საფუძველზე მსოფლიოში და საქართველოში არსებული ეთნოკონფლიქტების და გახმაურებული ტერაქტების შესახებ; ადგენს "ცხელი წერტილების" რუკას.
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
მოპოვებული ინფორმაციის საფუძველზე მსოფლიოში და საქართველოში არსებული ეთნოკონფლიქტების და გახმაურებული ტერაქტების შესახებ ვერ ადგენს "ცხელი წერტილების" რუკას.
მოპოვებული ინფორმაციის საფუძველზე მსოფლიოში და საქართველოში არსებული ეთნოკონფლიქტების და გახმაურებული ტერაქტების შესახებ ცდილობს შეადგ "ცხელი წერტილების" რუკას.
მოპოვებული ინფორმაციის საფუძველზე მსოფლიოში და საქართველოში არსებული ეთნოკონფლიქტების და გახმაურებული ტერაქტების შესახებ ადგენს "ცხელი წერტილების" რუკას, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია.
მოპოვებული ინფორმაციის საფუძველზე მსოფლიოში და საქართველოში არსებული ეთნოკონფლიქტების და გახმაურებული ტერაქტების შესახებ; ადგენს "ცხელი წერტილების" რუკას, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
მოპოვებული ინფორმაციის საფუძველზე მსოფლიოში და საქართველოში არსებული ეთნოკონფლიქტების და გახმაურებული ტერაქტების შესახებ; ადგენს "ცხელი წერტილების" რუკას.

გეო.XI.5. მოსწავლეს შეუძლია      გლობალიზაციის პროცესის სოციალურ-კულტურულ ასპექტებზე მსჯელობა.
  • ეცნობა კულტურული დიფუზიის სხვადასხვა გამოვლინებებს მსოფლიოში და მსჯელობს ”გლობალური კულტურის” მახასიათებლებზე: მუსიკა, ტელევიზია, სპორტი, ტურიზმი;
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
იცის კულტურული დიფუზიის სხვადასხვა გამოვლინებებს მსოფლიოში და მსჯელობსგლობალური კულტურისმახასიათებლებზე: მუსიკა, ტელევიზია, სპორტი, ტურიზმი;
ცდილობს გაეცნოს კულტურული დიფუზიის სხვადასხვა გამოვლინებებს მსოფლიოში და მსჯელობსგლობალური კულტურისმახასიათებლებზე: მუსიკა, ტელევიზია, სპორტი, ტურიზმი;
ეცნობა კულტურული დიფუზიის სხვადასხვა გამოვლინებებს მსოფლიოში და მსჯელობსგლობალური კულტურისმახასიათებლებზე: მუსიკა, ტელევიზია, სპორტი, ტურიზმი, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
ეცნობა კულტურული დიფუზიის სხვადასხვა გამოვლინებებს მსოფლიოში და მსჯელობსგლობალური კულტურისმახასიათებლებზე: მუსიკა, ტელევიზია, სპორტი, ტურიზმი,მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
ეცნობა კულტურული დიფუზიის სხვადასხვა გამოვლინებებს მსოფლიოში და მსჯელობსგლობალური კულტურისმახასიათებლებზე: მუსიკა, ტელევიზია, სპორტი, ტურიზმი;
  • მსჯელობს თანამედროვე სამყაროში ურბანული ლანდშაფტების ჰომოგენიზაციაზე;
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
ვერ მსჯელობს თანამედროვე სამყაროში ურბანული ლანდშაფტების ჰომოგენიზაციაზე;
ცდილობს იმსჯელოსთანამედროვე სამყაროში ურბანული ლანდშაფტების ჰომოგენიზაციაზე,  მაგრამ ზედაპირულია, რეალიზება არასწორია.

მსჯელობს თანამედროვე სამყაროში ურბანული ლანდშაფტების ჰომოგენიზაციაზე, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
მსჯელობს თანამედროვე სამყაროში ურბანული ლანდშაფტების ჰომოგენიზაციაზე, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
მსჯელობს თანამედროვე სამყაროში ურბანული ლანდშაფტების ჰომოგენიზაციაზე;
  • მსჯელობს კულტურის გლობალურ დიფუზიაზე ასპექტებზე - ენა, ტურიზმი, სამზარეულო, მედია, გლობალური ბრენდები (მაგ.: მაკდონალდსი, კოკა-კოლა) და უკავშირებს ადგილობრივი კულტურის როლის დაკნინებას;
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
ვერ მსჯელობს კულტურის გლობალურ დიფუზიაზე ასპექტებზე - ენა, ტურიზმი, სამზარეულო, მედია, გლობალური ბრენდები  და  ვერ უკავშირებს ადგილობრივი კულტურის როლის დაკნინებას;
ცდილობს იმსჯელოს   კულტურის გლობალურ დიფუზიაზე ასპექტებზე - ენა, ტურიზმი, სამზარეულო, მედია, გლობალური ბრენდები  და ცდილობს დააკავშიროსადგილობრივი კულტურის როლის დაკნინებას,   მაგრამ ზედაპირულია, რეალიზება არასწორია.

მსჯელობს კულტურის გლობალურ დიფუზიაზე ასპექტებზე - ენა, ტურიზმი, სამზარეულო, მედია, გლობალური ბრენდები და უკავშირებს ადგილობრივი კულტურის როლის დაკნინებას, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
მსჯელობს კულტურის გლობალურ დიფუზიაზე ასპექტებზე - ენა, ტურიზმი, სამზარეულო, მედია, გლობალური ბრენდები  და უკავშირებს ადგილობრივი კულტურის როლის დაკნინებას, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
მსჯელობს კულტურის გლობალურ დიფუზიაზე ასპექტებზე - ენა, ტურიზმი, სამზარეულო, მედია, გლობალური ბრენდები  და უკავშირებს ადგილობრივი კულტურის როლის დაკნინებას;
  • ეცნობა ანტიგლობალისტების იდეებს და მსჯელობს თემაზე ”გლობალიზაცია ნაციონალიზმის წინააღმდეგ”; მსჯელობს გლობალიზაციის დადებით და უარყოფით ფაქტორებზე.
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
არ იცის ანტიგლობალისტების იდეები და ცდილობს იმსჯელოს   თემაზეგლობალიზაცია ნაციონალიზმის წინააღმდეგ”;
ვერ მსჯელობს გლობალიზაციის დადებით და უარყოფით ფაქტორებზე.
ცდილობს გაეცნოს ანტიგლობალისტების იდეებს და მსჯელობს თემაზეგლობალიზაცია ნაციონალიზმის წინააღმდეგ”;
ცდილობს იმსჯელოს  გლობალიზაციის დადებით და უარყოფით ფაქტორებზე.
ეცნობა ანტიგლობალისტების იდეებს და მსჯელობს თემაზეგლობალიზაცია ნაციონალიზმის წინააღმდეგ”;
მსჯელობს გლობალიზაციის დადებით და უარყოფით ფაქტორებზე, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
ეცნობა ანტიგლობალისტების იდეებს და მსჯელობს თემაზეგლობალიზაცია ნაციონალიზმის წინააღმდეგ”;
მსჯელობს გლობალიზაციის დადებით და უარყოფით ფაქტორებზე, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
ეცნობა ანტიგლობალისტების იდეებს და მსჯელობს თემაზეგლობალიზაცია ნაციონალიზმის წინააღმდეგ”;
მსჯელობს გლობალიზაციის დადებით და უარყოფით ფაქტორებზე.


გეო. XI 6. მოსწავლეს შეუძლია   გააცნობიეროს  გლობალური პრობლემების გადაჭრაში ლოკალურ, რეგიონულ და საერთაშორისო დონეებზე შემუშავებული კოორდინირებული პოლიტიკის აუცილებლობა.
  • მსჯელობს მოსახლეობის (ოჯახის, თემის, ქვეყნის, რეგიონის და მსოფლიოს) ცხოვრების წესის, გარემოსდაცვითი ცნობიერების, განათლებისა და ადგილობრივი კანონმდებლობის მიზეზშედეგობრივ კავშირებზე; გამოხატავს საკუთარ დამოკიდებულებას მათი მნიშვნელობის შესახებ მდგრადი განვითარებისათვის;

1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
ვერ მსჯელობს მოსახლეობის ცხოვრების წესის, გარემოსდაცვითი ცნობიერების, განათლებისა და ადგილობრივი კანონმდებლობის მიზეზ შედეგობრივ კავშირებზე;  ვერ გამოხატავს საკუთარ დამოკიდებულებას მათი მნიშვნელობის შესახებ მდგრადი განვითარებისათვის;
ცდილობს იმსჯელოს  მოსახლეობის ცხოვრების წესის, გარემოსდაცვითი ცნობიერების, განათლებისა და ადგილობრივი კანონმდებლობის მიზეზ შედეგობრივ კავშირებზე; ცდილობს   გამოხატ საკუთარ დამოკიდებულება მათი მნიშვნელობის შესახებ მდგრადი განვითარებისათვის;
მსჯელობს მოსახლეობის ცხოვრების წესის, გარემოსდაცვითი ცნობიერების, განათლებისა და ადგილობრივი კანონმდებლობის მიზეზ შედეგობრივ კავშირებზე; გამოხატავს საკუთარ დამოკიდებულებას მათი მნიშვნელობის შესახებ მდგრადი განვითარებისათვის, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
მსჯელობს მოსახლეობის ცხოვრების წესის, გარემოსდაცვითი ცნობიერების, განათლებისა და ადგილობრივი კანონმდებლობის მიზეზ შედეგობრივ კავშირებზე; გამოხატავს საკუთარ დამოკიდებულებას მათი მნიშვნელობის შესახებ მდგრადი განვითარებისათვის,მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
მსჯელობს მოსახლეობის ცხოვრების წესის, გარემოსდაცვითი ცნობიერების, განათლებისა და ადგილობრივი კანონმდებლობის მიზეზ შედეგობრივ კავშირებზე; გამოხატავს საკუთარ დამოკიდებულებას მათი მნიშვნელობის შესახებ მდგრადი განვითარებისათვის;
  • მოიძიებს ინფორმაციას და აანალიზებს საერთაშორისო ორგანიზაციების დანიშნულების საკითხს გლობალურ პრობლემებთან მიმართებით, აკეთებს დასკვნებს მათ მიერ გლობალურ პრობლემებზე რეაგირებასა და მოგვარებასთან დაკავშირებით;
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
ვერ მოიძიებს ინფორმაციას და  ვერ აანალიზებს საერთაშორისო ორგანიზაციების დანიშნულების საკითხს გლობალურ პრობლემებთან მიმართებით, ვერ აკეთებს დასკვნებს მათ მიერ გლობალურ პრობლემებზე რეაგირებასა და მოგვარებასთან დაკავშირებით;
ცდილობს მოიძიოს
ინფორმაცია და გააანალიზსაერთაშორისო ორგანიზაციების დანიშნულების საკითხი გლობალურ პრობლემებთან მიმართებით,
ცდილობს გააკეთოს დასკვნა მათ მიერ გლობალურ პრობლემებზე რეაგირებასა და მოგვარებასთან დაკავშირებით, მაგრამ ზედაპირულია, რეალიზება არასწორია
მოიძიებს ინფორმაციას და აანალიზებს საერთაშორისო ორგანიზაციების დანიშნულების საკითხს გლობალურ პრობლემებთან მიმართებით, აკეთებს დასკვნებს მათ მიერ გლობალურ პრობლემებზე რეაგირებასა და მოგვარებასთან დაკავშირებით, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
მოიძიებს ინფორმაციას და აანალიზებს საერთაშორისო ორგანიზაციების დანიშნულების საკითხს გლობალურ პრობლემებთან მიმართებით, აკეთებს დასკვნებს მათ მიერ გლობალურ პრობლემებზე რეაგირებასა და მოგვარებასთან დაკავშირებით, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
მოიძიებს ინფორმაციას და აანალიზებს საერთაშორისო ორგანიზაციების დანიშნულების საკითხს გლობალურ პრობლემებთან მიმართებით, აკეთებს დასკვნებს მათ მიერ გლობალურ პრობლემებზე რეაგირებასა და მოგვარებასთან დაკავშირებით;

  • ეცნობა გლობალურ პრობლემებთან დაკავშირებულ საქართველოს მიერ ხელმოწერილ კონვენციებსა და ვალდებულებებს; ადგენს კითხვარს და ატარებს სოციოლოგიურ გამოკითხვას აღნიშნულ პროცესში საზოგადოების და ინდივიდების ინფორმირებულობის და ამ პროცესში ჩართულობის შესწავლის მიზნით;
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
არ ივის გლობალურ პრობლემებთან დაკავშირებულ საქართველოს მიერ ხელმოწერილ კონვენციებ და ვალდებულებებ; ვერ ადგენს კითხვარს და  ვერ ატარებს სოციოლოგიურ გამოკითხვას აღნიშნულ პროცესში საზოგადოების და ინდივიდების ინფორმირებულობის და ამ პროცესში ჩართულობის შესწავლის მიზნით;
ცდილობს გაეცნოს გლობალურ პრობლემებთან დაკავშირებულ საქართველოს მიერ ხელმოწერილ კონვენციებსა და ვალდებულებებს; ვერ ადგენს კითხვარს და  ცდილობს ჩაატარ სოციოლოგიურ გამოკითხვას აღნიშნულ პროცესში საზოგადოების და ინდივიდების ინფორმირებულობის და ამ პროცესში ჩართულობის შესწავლის მიზნით;
ეცნობა გლობალურ პრობლემებთან დაკავშირებულ საქართველოს მიერ ხელმოწერილ კონვენციებსა და ვალდებულებებს; ადგენს კითხვარს და ატარებს სოციოლოგიურ გამოკითხვას აღნიშნულ პროცესში საზოგადოების და ინდივიდების ინფორმირებულობის და ამ პროცესში ჩართულობის შესწავლის მიზნით, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
ეცნობა გლობალურ პრობლემებთან დაკავშირებულ საქართველოს მიერ ხელმოწერილ კონვენციებსა და ვალდებულებებს; ადგენს კითხვარს და ატარებს სოციოლოგიურ გამოკითხვას აღნიშნულ პროცესში საზოგადოების და ინდივიდების ინფორმირებულობის და ამ პროცესში ჩართულობის შესწავლის მიზნით, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
ეცნობა გლობალურ პრობლემებთან დაკავშირებულ საქართველოს მიერ ხელმოწერილ კონვენციებსა და ვალდებულებებს; ადგენს კითხვარს და ატარებს სოციოლოგიურ გამოკითხვას აღნიშნულ პროცესში საზოგადოების და ინდივიდების ინფორმირებულობის და ამ პროცესში ჩართულობის შესწავლის მიზნით;
  • მოიძიებს ინფორმაციას საქართველოში ან რომელიმე სხვა ქვეყანაში გლობალურ პრობლემებთან დაკავშირებულ შესრულებული ან შეუსრულებელი კონვენციისა ან ვალდებულების შესახებ;
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
ვერ მოიძიებს ინფორმაციას საქართველოში ან რომელიმე სხვა ქვეყანაში გლობალურ პრობლემებთან დაკავშირებულ შესრულებული ან შეუსრულებელი კონვენციისა ან ვალდებულების შესახებ;
ცდილობს გამოიკვლიოს
ინფორმაცია საქართველოში ან რომელიმე სხვა ქვეყანაში გლობალურ პრობლემებთან დაკავშირებულ შესრულებული ან შეუსრულებელი კონვენციისა ან ვალდებულების შესახებ, მაგრამ ზედაპირულია, რეალიზება არასწორია
მოიძიებს ინფორმაციას საქართველოში ან რომელიმე სხვა ქვეყანაში გლობალურ პრობლემებთან დაკავშირებულ შესრულებული ან შეუსრულებელი კონვენციისა ან ვალდებულების შესახებ, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია,
მოიძიებს ინფორმაციას საქართველოში ან რომელიმე სხვა ქვეყანაში გლობალურ პრობლემებთან დაკავშირებულ შესრულებული ან შეუსრულებელი კონვენციისა ან ვალდებულების შესახებ, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
მოიძიებს ინფორმაციას საქართველოში ან რომელიმე სხვა ქვეყანაში გლობალურ პრობლემებთან დაკავშირებულ შესრულებული ან შეუსრულებელი კონვენციისა ან ვალდებულების შესახებ;
  • ეცნობა საერთაშორისო ეკოლოგიურ თარიღებს და კლასთან ერთად ირჩევს მათთვის საინტერესოს და ამზადებენ შესაბამის ღონისძიებებს (ღია გაკვეთილი, გამოფენა, კონფერენცია და სხვა);
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
არ იცის საერთაშორისო ეკოლოგიურ თარიღებ და კლასთან ერთად ვერ ირჩევს მათთვის საინტერესოს და ამზადებენ შესაბამის ღონისძიებებს.
ეცნობა საერთაშორისო ეკოლოგიურ თარიღებს და კლასთან ერთად ირჩევს მათთვის საინტერესოს და ამზადებენ შესაბამის ღონისძიებებს, მაგრამ ზედაპირულია, რეალიზება არასწორია
ეცნობა საერთაშორისო ეკოლოგიურ თარიღებს და კლასთან ერთად ირჩევს მათთვის საინტერესოს და ამზადებენ შესაბამის ღონისძიებებს, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
ეცნობა საერთაშორისო ეკოლოგიურ თარიღებს და კლასთან ერთად ირჩევს მათთვის საინტერესოს და ამზადებენ შესაბამის ღონისძიებებს, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
ეცნობა საერთაშორისო ეკოლოგიურ თარიღებს და კლასთან ერთად ირჩევს მათთვის საინტერესოს და ამზადებენ შესაბამის ღონისძიებებს.
  • მსჯელობს, თუ რა როლს ასრულებს საერთაშორისო  ძალისხმევა გლობალური პრობლემების მოგვარებაში და რამდენად მნიშვნელოვანია ეს კაცობრიობის მდგრადი განვითარების პერსპექტივისათვის. შედეგებს წარმოადგენს სასურველი ფორმით.
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
ვერ მსჯელობს, თუ რა როლს ასრულებს საერთაშორისო  ძალისხმევ გლობალური პრობლემების მოგვარებაში და რამდენად მნიშვნელოვანია ეს კაცობრიობის მდგრადი განვითარების პერსპექტივისათვის. შედეგებს  ვერ წარმოადგენს სასურველი ფორმით.
ცდილობს.
იმსჯელოს, თუ რა როლს ასრულებს საერთაშორისო  ძალისხმევ გლობალური პრობლემების მოგვარებაში და რამდენად მნიშვნელოვანია ეს კაცობრიობის მდგრადი განვითარების პერსპექტივისათვის. ცდილობს შედეგებწარმოადგ სასურველი ფორმით,  მაგრამ ზედაპირულია, რეალიზება არასწორია
მსჯელობს, თუ რა როლს ასრულებს საერთაშორისო  ძალისხმევ გლობალური პრობლემების მოგვარებაში და რამდენად მნიშვნელოვანია ეს კაცობრიობის მდგრადი განვითარების პერსპექტივისათვის. შედეგებს წარმოადგენს სასურველი ფორმით, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
მსჯელობს, თუ რა როლს ასრულებს საერთაშორისო  ძალისხმევ გლობალური პრობლემების მოგვარებაში და რამდენად მნიშვნელოვანია ეს კაცობრიობის მდგრადი განვითარების პერსპექტივისათვის. შედეგებს წარმოადგენს სასურველი ფორმით, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
მსჯელობს, თუ რა როლს ასრულებს საერთაშორისო  ძალისხმევ გლობალური პრობლემების მოგვარებაში და რამდენად მნიშვნელოვანია ეს კაცობრიობის მდგრადი განვითარების პერსპექტივისათვის. შედეგებს წარმოადგენს სასურველი ფორმით.


[1] მასწავლებელი  წლის  დასაწყისში აძლევს დავალებეგბს აღნიშნულ საკითხებთან დაკავშირებით და წლის განმავლობაში  ახდენს მონოტორინგს.





Комментариев нет:

Отправить комментарий