შეფასების სქემა მე–10 კლასი



                                                               10  კლასი
გეო.X.1. მოსწავლეს შეუძლია დააკავშირს პოლიტიკური რუკის ფორმირება მსოფლიოში მიმდინარე მნიშვნელოვან პროცესებთან.
·         გამოყოფს მსოფლიოს პოლიტიკური რუკის ჩამოყალიბების ძირითად ეტაპებს, მსჯელობს პოლიტიკურ რუკაზე ასახულ რაოდენობრივ და თვისობრივ ცვლილებებზე; შედეგებს გამოსახავს მისთვის სასურველი ფორმით;

1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
ვერ გამოყოფს მსოფლიოს პოლიტიკური რუკის ჩამოყალიბების ძირითად ეტაპებს, ვერ მსჯელობს პოლიტიკურ რუკაზე ასახულ რაოდენობრივ და თვისობრივ ცვლილებებზე;
ცდილობს გამოყოს მსოფლიოს პოლიტიკური რუკის ჩამოყალიბების ძირითად ეტაპებ, ცდილობს იმსჯელოს  პოლიტიკურ რუკაზე ასახულ რაოდენობრივ და თვისობრივ ცვლილებებზე;
გამოყოფს მსოფლიოს პოლიტიკური რუკის ჩამოყალიბების ძირითად ეტაპებს, მსჯელობს პოლიტიკურ რუკაზე ასახულ რაოდენობრივ და თვისობრივ ცვლილებებზე, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
გამოყოფს მსოფლიოს პოლიტიკური რუკის ჩამოყალიბების ძირითად ეტაპებს, მსჯელობს პოლიტიკურ რუკაზე ასახულ რაოდენობრივ და თვისობრივ ცვლილებებზე,  მაგრამ ვერ იყენებს ადექვატურად,   არგუმენტების გარეშე განმარტავს კანონზომიერებას.
გამოყოფს მსოფლიოს პოლიტიკური რუკის ჩამოყალიბების ძირითად ეტაპებს, მსჯელობს პოლიტიკურ რუკაზე ასახულ რაოდენობრივ და თვისობრივ ცვლილებებზე;
·         ჯგუფური მუშაობისას აანალიზებს მოძიებულ ინფორმაციას მსოფლიოში XX საუკუნის 90-იან წლებში მიმდინარე პროცესების შესახებ და უკავშირებს მათ თანამედროვე პოლიტიკური რუკის ფორმირებას; მიზეზ-შედეგობრივ კავშირებს გამოხატავს სასურველი ფორმით;
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
ვერ აანალიზებს მოძიებულ ინფორმაციას მსოფლიოში XX საუკუნის 90-იან წლებში მიმდინარე პროცესების შესახებ და ვერ უკავშირებს მათ თანამედროვე პოლიტიკური რუკის ფორმირებას; მიზეზ-შედეგობრივ კავშირებს ვერ გამოხატავს სასურველი ფორმით;
ცდილობს გააანალიზ
მოძიებულუ ინფორმაციას მსოფლიოში XX საუკუნის 90-იან წლებში მიმდინარე პროცესების შესახებ და ცდილობს დააკავშიროს  მათ თანამედროვე პოლიტიკური რუკის ფორმირებას; მიზეზ–შედეგობრივ კავშირები ცდილობს გამოხატოს
სასურველი ფორმით;
ჯგუფური მუშაობისას აანალიზებს მოძიებულ ინფორმაციას მსოფლიოში XX საუკუნის 90-იან წლებში მიმდინარე პროცესების შესახებ და უკავშირებს მათ თანამედროვე პოლიტიკური რუკის ფორმირებას; მიზეზ-შედეგობრივ კავშირებს გამოხატავს სასურველი ფორმით; მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
ჯგუფური მუშაობისას აანალიზებს მოძიებულ ინფორმაციას მსოფლიოში XX საუკუნის 90-იან წლებში მიმდინარე პროცესების შესახებ და უკავშირებს მათ თანამედროვე პოლიტიკური რუკის ფორმირებას; მიზეზ-შედეგობრივ კავშირებს გამოხატავს სასურველი ფორმით; მაგრამ ვერ იყენებს ადექვატურად.
ჯგუფური მუშაობისას აანალიზებს მოძიებულ ინფორმაციას მსოფლიოში XX საუკუნის 90-იან წლებში მიმდინარე პროცესების შესახებ და უკავშირებს მათ თანამედროვე პოლიტიკური რუკის ფორმირებას; მიზეზ-შედეგობრივ კავშირებს გამოხატავს სასურველი ფორმით;
·         ეპოქების მიხედვით მსოფლიოს პოლიტიკური რუკის ცვლილებები დააქვს კონტურულ რუკებზე და ქმნის თემატურ ატლასს.
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
ეპოქების მიხედვით მსოფლიოს პოლიტიკური რუკის ცვლილებები ვერ დააქვს კონტურულ რუკებზე და ვერ ქმნის თემატურ ატლასს.

ეპოქების მიხედვით მსოფლიოს პოლიტიკური რუკის ცვლილებები ცდილოვს დაიტანოს  კონტურულ რუკებზე და ვერ ქმნის თემატურ ატლასს.
ეპოქების მიხედვით მსოფლიოს პოლიტიკური რუკის ცვლილებები დააქვს კონტურულ რუკებზე და ქმნის თემატურ ატლასს, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
ეპოქების მიხედვით მსოფლიოს პოლიტიკური რუკის ცვლილებები დააქვს კონტურულ რუკებზე და ქმნის თემატურ ატლასს, მაგრამ ვერ იყენებს ადექვატურად,   არგუმენტების გარეშე განმარ-ტავს კანონზომიერებას.
ეპოქების მიხედვით მსოფლიოს პოლიტიკური რუკის ცვლილებები დააქვს კონტურულ რუკებზე და ქმნის თემატურ ატლასს.

გეო.X.2. მოსწავლეს შეუძლია გააანალიზოს ქვეყნების ადგილი მსოფლიოში რიგი სოციალური და ეკონომიკური პარამეტრების მიხედვით.
·         ჩამოთვლის და აჯგუფებს ქვეყნების განვითარების ხელშემშლელ და ხელშემწყობ (გეოგრაფიული მდებარეობა, სოციალურ, ეკონომიკურ და პოლიტიკურ) ფაქტორებს; აანალიზებს აღნიშნული ფაქტორების გავლენას ქვეყნების განვითარებაზე და გამოხატავს საკუთარ დამოკიდებულებას;
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
ვერ ჩამოთვლის და აჯგუფებს ქვეყნების განვითარების ხელშემშლელ და ხელშემწყობ
ფაქტორებს; ვერ აანალიზებს აღნიშნული ფაქტორების გავლენას ქვეყნების განვითარებაზე.
ცდილობს დააჯგუფოს ქვეყნების განვითარების ხელშემშლელი და ხელშემწყობი ფაქტორები; ცდილობს გააანალიზ
აღნიშნული ფაქტორების გავლენას ქვეყნების განვითარებაზე.

ჩამოთვლის და აჯგუფებს ქვეყნების განვითარების ხელშემშლელ და ხელშემწყობ ფაქტორებს; აანალიზებს აღნიშნული ფაქტორების გავლენას ქვეყნების განვითარებაზე, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
ჩამოთვლის და აჯგუფებს ქვეყნების განვითარების ხელშემშლელ და ხელშემწყობ ფაქტორებს; აანალიზებს აღნიშნული ფაქტორების გავლენას ქვეყნების განვითარებაზე, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
ჩამოთვლის და აჯგუფებს ქვეყნების განვითარების ხელშემშლელ და ხელშემწყობ ფაქტორებს; აანალიზებს აღნიშნული ფაქტორების გავლენას ქვეყნების განვითარებაზე.
·         შეიმუშავებს ქვეყნის განვითარების დონის მაჩვენებელ საკუთარ კრიტერიუმებს (სამუშაო ადგილები, სავაჭრო ობიექტები, საშუალო ხელფასი, ტრანსპორტი, საცხოვრებელი) და ასაბუთებს საკუთარ მოსაზრებებს;
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
ვერ შეიმუშავებს ქვეყნის განვითარების დონის მაჩვენებელ საკუთარ კრიტერიუმებს და ვერ ასაბუთებს საკუთარ მოსაზრებებს;
ცდილობს შეიმუშას ქვეყნის განვითარების დონის მაჩვენებელ საკუთარ კრიტერიუმებ და დაასაბუთს საკუთარ მოსაზრებები, მაგრამ ზედაპირულია, რეალიზება არასწორია.
შეიმუშავებს ქვეყნის განვითარების დონის მაჩვენებელ საკუთარ კრიტერიუმებს და ასაბუთებს საკუთარ მოსაზრებებს, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
შეიმუშავებს ქვეყნის განვითარების დონის მაჩვენებელ საკუთარ კრიტერიუმებს და ასაბუთებს საკუთარ მოსაზრებებს;
მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
შეიმუშავებს ქვეყნის განვითარების დონის მაჩვენებელ საკუთარ კრიტერიუმებს და ასაბუთებს საკუთარ მოსაზრებებს;
·         აკვირდება ქვეყნების ჩრდილოეთ-სამხრეთად დაყოფის (ეკონომიკური განვითარების დონის მაჩვენებელ) რუკას და აჯგუფებს ცხრილში ქვეყნებს კონტინენტების და განვითარების დონის მიხედვით;
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
ვერ აკვირდება ქვეყნების ჩრდილოეთ-სამხრეთად დაყოფის რუკას და ვერ აჯგუფებს ცხრილში ქვეყნებს კონტინენტების და განვითარების დონის მიხედვით;
ცდილობს დააკვირდე ქვეყნების ჩრდილოეთ-სამხრეთად დაყოფის რუკას და დააჯგუფს ცხრილში ქვეყნებკონტინენტების და განვითარების დონის მიხედვით,  მაგრამ ზედაპირულია, რეალიზება არასწორია.
აკვირდება ქვეყნების ჩრდილოეთ-სამხრეთად დაყოფის რუკას და აჯგუფებს ცხრილში ქვეყნებს კონტინენტების და განვითარების დონის მიხედვით, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
აკვირდება ქვეყნების ჩრდილოეთ-სამხრეთად დაყოფის რუკას და აჯგუფებს ცხრილში ქვეყნებს კონტინენტების და განვითარების დონის მიხედვით, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
აკვირდება ქვეყნების ჩრდილოეთ-სამხრეთად დაყოფის რუკას და აჯგუფებს ცხრილში ქვეყნებს კონტინენტების და განვითარების დონის მიხედვით;
·         ადგენს და ადარებს ერთმანეთს იმ რესურსების ნუსხებს, რომლებიც გამოიყენება მდიდარი და ღარიბი ქვეყნების მეურნეობაში; მსჯელობს რესურსებსა და ეკონომიკურ განვითარების დონეს შორის არსებულ კავშირებზე;
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
ვერ ადგენს და ვერ ადარებს ერთმანეთს იმ რესურსების ნუსხებს, რომლებიც გამოიყენება მდიდარი და ღარიბი ქვეყნების მეურნეობაში; ვერ მსჯელობს რესურსებსა და ეკონომიკურ განვითარების დონეს შორის არსებულ კავშირებზე;
ცდილობს შეადარერთმანეთს იმ რესურსების ნუსხებს, რომლებიც გამოიყენება მდიდარი და ღარიბი ქვეყნების მეურნეობაში; ცდილობს იმსჯელოს  რესურსებსა და ეკონომიკურ განვითარების დონეს შორის არსებულ კავშირებზე;
ადგენს და ადარებს ერთმანეთს იმ რესურსების ნუსხებს, რომლებიც გამოიყენება მდიდარი და ღარიბი ქვეყნების მეურნეობაში; მსჯელობს რესურსებსა და ეკონომიკურ განვითარების დონეს შორის არსებულ კავშირებზე,  მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
ადგენს და ადარებს ერთმანეთს იმ რესურსების ნუსხებს, რომლებიც გამოიყენება მდიდარი და ღარიბი ქვეყნების მეურნეობაში; მსჯელობს რესურსებსა და ეკონომიკურ განვითარების დონეს შორის არსებულ კავშირებზე, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
ადგენს და ადარებს ერთმანეთს იმ რესურსების ნუსხებს, რომლებიც გამოიყენება მდიდარი და ღარიბი ქვეყნების მეურნეობაში; მსჯელობს რესურსებსა და ეკონომიკურ განვითარების დონეს შორის არსებულ კავშირებზე;
·         ადარებს მთლიანი იდა როდუქტისა და ჰუმანური განვითარების ინდექსის მიხედვით ქვეყნების მაჩვენებლებს; გამოთქვამს საკუთარ მოსაზრებებს თითოეული მათგანის სრულყოფილებასა თუ ხარვეზებზე.
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
ვერ ადარებს მთლიანი იდა როდუქტისა და ჰუმანური განვითარების ინდექსის მიხედვით ქვეყნების მაჩვენებლებს;
ცდილობს შეადაროს მთლიანი იდა როდუქტისა და ჰუმანური განვითარების ინდექსის მიხედვით ქვეყნების მაჩვენებლებს; მაგრამ ზედაპირულია, რეალიზება არასწორია.
ადარებს მთლიანი იდა როდუქტისა და ჰუმანური განვითარების ინდექსის მიხედვით ქვეყნების მაჩვენებლებს, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
ადარებს მთლიანი იდა როდუქტისა და ჰუმანური განვითარების ინდექსის მიხედვით ქვეყნების მაჩვენებლებს, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
ადარებს მთლიანი იდა როდუქტისა და ჰუმანური განვითარების ინდექსის მიხედვით ქვეყნების მაჩვენებლებს;

გეო.X.3.  მოსწავლეს შეუძლია ქვეყნების კლასიფიკაციის საფუძველზე გააანალიზოს მათ განვითარების პერსპექტივები.
·      ესმის რეგიონული დაყოფის პრინციპი;
·      ეცნობა რამდენიმე განსხვავებული რეგიონის რუკას და მსჯელობს მათი გამოყოფის პრინციპის მიზნობრივ  გამოყენებაზე;
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
არ ესმის რეგიონული დაყოფის პრინციპი;
ვერ მსჯელობს მათი გამოყოფის პრინციპის მიზნობრივ  გამოყენებაზე;

ცდილობს  რეგიონული დაყოფის პრინციპი; ცდილობს იმსჯელოს  რამდენიმე განსხვავებული რეგიონის რუკას და  მათი გამოყოფის პრინციპის მიზნობრივ  გამოყენებაზე, მაგრამ ზედაპირულია, რეალიზება არასწორია.
ესმის რეგიონული დაყოფის პრინციპი; ეცნობა რამდენიმე განსხვავებული რეგიონის რუკას და მსჯელობს მათი გამოყოფის პრინციპის მიზნობრივ  გამოყენებაზე, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
ესმის რეგიონული დაყოფის პრინციპი; ეცნობა რამდენიმე განსხვავებული რეგიონის რუკას და მსჯელობს მათი გამოყოფის პრინციპის მიზნობრივ  გამოყენებაზე, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
ესმის რეგიონული დაყოფის პრინციპი; ეცნობა რამდენიმე განსხვავებული რეგიონის რუკას და მსჯელობს მათი გამოყოფის პრინციპის მიზნობრივ  გამოყენებაზე;
·      თითოეულ ჯგუფში გაერთიანებულ ქვეყნებს ადარებს მათთვის დამახასიათებელი ბუნებრივი პირობების (სახასიათო ლანდშაფტები: ტროპიკული ტყეები, არიდული ლანდშაფტები და სხვა) მიხედვით; საკუთარ მოსაზრებებს წარმოადგენს სხვადასხვა ფორმით;
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
თითოეულ ჯგუფში გაერთიანებულ ქვეყნებს ვერ ადარებს მათთვის დამახასიათებელი ბუნებრივი პირობების მიხედვით; საკუთარ მოსაზრებებს ვერ წარმოადგენს სხვადასხვა ფორმით;

თითოეულ ჯგუფში გაერთიანებულ ქვეყნებს ცდილობს  შეადაროს მათთვის დამახასიათებელი ბუნებრივი პირობების მიხედვით; ცდილობს საკუთარი მოსაზრებები წარმოადგენოს სხვადასხვა ფორმით;
თითოეულ ჯგუფში გაერთიანებულ ქვეყნებს ადარებს მათთვის დამახასიათებელი ბუნებრივი პირობების მიხედვით; საკუთარ მოსაზრებებს წარმოადგენს სხვადასხვა ფორმით, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
თითოეულ ჯგუფში გაერთიანებულ ქვეყნებს ადარებს მათთვის დამახასიათებელი ბუნებრივი პირობების მიხედვით; საკუთარ მოსაზრებებს წარმოადგენს სხვადასხვა ფორმით, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
თითოეულ ჯგუფში გაერთიანებულ ქვეყნებს ადარებს მათთვის დამახასიათებელი ბუნებრივი პირობების მიხედვით; საკუთარ მოსაზრებებს წარმოადგენს სხვადასხვა ფორმით;
·      რუკებსა და სხვა გეოგრაფიულ საშუალებებში მოცემული ინფორმაციის საფუძველზე ახასიათებს და ადარებს გაეროს კლასიფიკაციის მიხედვით თითოეულ ჯგუფში გაერთიანებული ქვეყნების მეურნეობის წამყვან დარგებს; მსჯელობს წარმოქმნილ პრობლემებზე და განვითარების პერსპექტივებზე;
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
ვერ ახასიათებს და ვერ ადარებს გაეროს კლასიფიკაციის მიხედვით თითოეულ ჯგუფში გაერთიანებული ქვეყნების მეურნეობის წამყვან დარგებს; მსჯელობს წარმოქმნილ პრობლემებზე და განვითარების პერსპექტივებზე;
ცდილობს დაახასიათოს და შეადაროს გაეროს კლასიფიკაციის მიხედვით თითოეულ ჯგუფში გაერთიანებული ქვეყნების მეურნეობის წამყვან დარგებს,  მაგრამ ზედაპირულია, რეალიზება არასწორია.
ახასიათებს და ადარებს გაეროს კლასიფიკაციის მიხედვით თითოეულ ჯგუფში გაერთიანებული ქვეყნების მეურნეობის წამყვან დარგებს, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
ახასიათებს და ადარებს გაეროს კლასიფიკაციის მიხედვით თითოეულ ჯგუფში გაერთიანებული ქვეყნების მეურნეობის წამყვან დარგებს, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
ახასიათებს და ადარებს გაეროს კლასიფიკაციის მიხედვით თითოეულ ჯგუფში გაერთიანებული ქვეყნების მეურნეობის წამყვან დარგებს; მსჯელობს წარმოქმნილ პრობლემებზე და განვითარების პერსპექტივებზე;
·      ადარებს  რეგიონებს ბუნებრივი პირობების, ბუნებრივი რესურსების, ეკონომიკის დარგების, მოსახლეობის და განვითარების პერსპექტივების მიხედვით; გამოთქვამს საკუთარ მოსაზრებებს ამ ჯგუფებს შორის შესაძლო კავშირებზე;
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
ვერ ადარებს  რეგიონებს ბუნებრივი პირობების, ბუნებრივი რესურსების, ეკონომიკის დარგების, მოსახლეობის და განვითარების პერსპექტივების მიხედვით;

ცდილობს შეადაროს
რეგიონებბუნებრივი პირობების, ბუნებრივი რესურსების, ეკონომიკის დარგების, მოსახლეობის და განვითარების პერსპექტივების მიხედვით; მაგრამ ზედაპირულია, რეალიზება არასწორია.
ადარებს  რეგიონებს ბუნებრივი პირობების, ბუნებრივი რესურსების, ეკონომიკის დარგების, მოსახლეობის და განვითარების პერსპექტივების მიხედვით; მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
ადარებს  რეგიონებს ბუნებრივი პირობების, ბუნებრივი რესურსების, ეკონომიკის დარგების, მოსახლეობის და განვითარების პერსპექტივების მიხედვით; მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
ადარებს  რეგიონებს ბუნებრივი პირობების, ბუნებრივი რესურსების, ეკონომიკის დარგების, მოსახლეობის და განვითარების პერსპექტივების მიხედვით;
·      გამოთქვამს მოსაზრებებს და ჯგუფური მუშაობისას ასაბუთებს სხვადასხვა ქვეყნების მდგრადი განვითარებისათვის მოსახლეობის, რესურსებისა და ტრადიციების გონივრული გამოყენების მნიშვნელობას.
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
ვერ გამოთქვამს მოსაზრებებს და ვერ ასაბუთებს სხვადასხვა ქვეყნების მდგრადი განვითარებისათვის მოსახლეობის, რესურსებისა და ტრადიციების გონივრული გამოყენების მნიშვნელობას.
ცდილობს  გამოთქვას მოსაზრები  და ასაბუთოს სხვადასხვა ქვეყნების მდგრადი განვითარებისათვის მოსახლეობის, რესურსებისა და ტრადიციების გონივრული გამოყენების მნიშვნელობას, მაგრამ ზედაპირულია, რეალიზება არასწორია.

გამოთქვამს მოსაზრებებს და ასაბუთებს სხვადასხვა ქვეყნების მდგრადი განვითარებისათვის მოსახლეობის, რესურსებისა და ტრადიციების გონივრული გამოყენების მნიშვნელობას, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
გამოთქვამს მოსაზრებებს და ასაბუთებს სხვადასხვა ქვეყნების მდგრადი განვითარებისათვის მოსახლეობის, რესურსებისა და ტრადიციების გონივრული გამოყენების მნიშვნელობას, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
გამოთქვამს მოსაზრებებს და ასაბუთებს სხვადასხვა ქვეყნების მდგრადი განვითარებისათვის მოსახლეობის, რესურსებისა და ტრადიციების გონივრული გამოყენების მნიშვნელობას.
გეო.X.4. მოსწავლეს შეუძლია შეადაროს ერთმანეთს ქვეყნები სხვადასხვა მახასიათებლების მიხედვით და იმსჯელოს მსგავსება-განსხვავების მიზეზებზე.
·         რუკისა და სხვა თვალსაჩინოებების დახმარებით იკვლევს ქვეყნების ბუნებრივ პირობებს; მოჰყავს ანალოგები სხვა ქვეყნებიდან (მაგ., ტროპიკული ტყეები, უდაბნო, ტაიგა და სხვა);

1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
რუკისა და სხვა თვალსაჩინოებების დახმარებით ვერ იკვლევს ქვეყნების ბუნებრივ პირობებს; ვერ მოჰყავს ანალოგები სხვა ქვეყნებიდან.

რუკისა და სხვა თვალსაჩინოებების დახმარებით ცდილობს გამოიკვლიოს
 ქვეყნების ბუნებრივ პირობებს; მოჰყავს ანალოგები სხვა ქვეყნებიდან, მაგრამ ზედაპირულია, რეალიზება არასწორია.
რუკისა და სხვა თვალსაჩინოებების დახმარებით იკვლევს ქვეყნების ბუნებრივ პირობებს; მოჰყავს ანალოგები სხვა ქვეყნებიდან, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია.
რუკისა და სხვა თვალსაჩინოებების დახმარებით იკვლევს ქვეყნების ბუნებრივ პირობებს; მოჰყავს ანალოგები სხვა ქვეყნებიდან, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
რუკისა და სხვა თვალსაჩინოებების დახმარებით იკვლევს ქვეყნების ბუნებრივ პირობებს; მოჰყავს ანალოგები სხვა ქვეყნებიდან.
·         აანალიზებს მოსახლეობის სტატისტიკურ მონაცემებს (რუკები, ცხრილები, გრაფიკები, დიაგრამები და სხვა), მსჯელობს მოსახლეობის სიმჭიდროვის, განსახლების თავისებურებების შესახებ;  ადარებს სხვა ქვეყნების ანალოგიურ მონაცემებს და შედეგებს გამოხატავს განსხვავებულ ფორმატში;
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
ვერ აანალიზებს მოსახლეობის სტატისტიკურ მონაცემებს მსჯელობს მოსახლეობის სიმჭიდროვის, განსახლების თავისებურებების შესახებ;  ვერ ადარებს სხვა ქვეყნების ანალოგიურ მონაცემებს და შედეგებს ვერ გამოხატავს განსხვავებულ ფორმატში;

ცდილობს გააანალიზ
მოსახლეობის სტატისტიკურ მონაცემებს მსჯელობს მოსახლეობის სიმჭიდროვის, განსახლების თავისებურებების შესახებ; ცდილობს შეადაროს
სხვა ქვეყნების ანალოგიურ მონაცემებს,   მაგრამ ზედაპირულია, რეალიზება არასწორია.
აანალიზებს მოსახლეობის სტატისტიკურ მონაცემებს მსჯელობს მოსახლეობის სიმჭიდროვის, განსახლების თავისებურებების შესახებ;  ადარებს სხვა ქვეყნების ანალოგიურ მონაცემებს და შედეგებს გამოხატავს განსხვავებულ ფორმატში; მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია.
აანალიზებს მოსახლეობის სტატისტიკურ მონაცემებს მსჯელობს მოსახლეობის სიმჭიდროვის, განსახლების თავისებურებების შესახებ;  ადარებს სხვა ქვეყნების ანალოგიურ მონაცემებს და შედეგებს გამოხატავს განსხვავებულ ფორმატში; მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
აანალიზებს მოსახლეობის სტატისტიკურ მონაცემებს, მსჯელობს მოსახლეობის სიმჭიდროვის, განსახლების თავისებურებების შესახებ;  ადარებს სხვა ქვეყნების ანალოგიურ მონაცემებს და შედეგებს გამოხატავს განსხვავებულ ფორმატში;
·         იკვლევს შესასწავლი ქვეყნის ტრადიციების წარმოშობის გეოგრაფიულ და ისტორიულ-კულტურულ თავისებურებებს; ადარებს სხვა ქვეყნებს და ვარაუდობს, როგორ შეიძლება გამოყენებულ იქნას ტრადიციების მრავალფეროვნება ქვეყანის განვითარებისათვის;

1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
იკვლევს შესასწავლი ქვეყნის ტრადიციების წარმოშობის გეოგრაფიულ და ისტორიულ-კულტურულ თავისებურებებს; ავერ დარებს სხვა ქვეყნებს. 

ცდილობს გამოიკვლიოს
შესასწავლი ქვეყნის ტრადიციების წარმოშობის გეოგრაფიულ და ისტორიულ-კულტურულ თავისებურებებ; ცდილობს შეადარ, სხვა ქვეყნებს, მაგრამ ზედაპირულია, რეალიზება არასწორია.
იკვლევს შესასწავლი ქვეყნის ტრადიციების წარმოშობის გეოგრაფიულ და ისტორიულ-კულტურულ თავისებურებებს; ადარებს სხვა ქვეყნებს და ვარაუდობს, როგორ შეიძლება გამოყენებულ იქნას ტრადიციების მრავალფეროვნება ქვეყანის განვითარებისათვის;  მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
იკვლევს შესასწავლი ქვეყნის ტრადიციების წარმოშობის გეოგრაფიულ და ისტორიულ-კულტურულ თავისებურებებს; ადარებს სხვა ქვეყნებს და ვარაუდობს, როგორ შეიძლება გამოყენებულ იქნას ტრადიციების მრავალფეროვნება ქვეყანის განვითარებისათვის; მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია. 
იკვლევს შესასწავლი ქვეყნის ტრადიციების წარმოშობის გეოგრაფიულ და ისტორიულ-კულტურულ თავისებურებებს; ადარებს სხვა ქვეყნებს და ვარაუდობს, როგორ შეიძლება გამოყენებულ იქნას ტრადიციების მრავალფეროვნება ქვეყანის განვითარებისათვის; 
·         ეკონომიკური საქმიანობის დარგობრივი სტრუქტურის საფუძველზე  აჯგუფებს ქვეყნებს განვითარების სტადიების მიხედვით (აგრარული, ინდუსტრიული, პოსტინდუსტრიული);
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
ეკონომიკური საქმიანობის დარგობრივი სტრუქტურის საფუძველზე  ვერ აჯგუფებს ქვეყნებს განვითარების სტადიების მიხედვით

ეკონომიკური საქმიანობის დარგობრივი სტრუქტურის საფუძველზე ცდილობს  დააჯგუფს ქვეყნებს განვითარების სტადიების მიხედვით,  მაგრამ ზედაპირულია, რეალიზება არასწორია.
ეკონომიკური საქმიანობის დარგობრივი სტრუქტურის საფუძველზე  აჯგუფებს ქვეყნებს განვითარების სტადიების მიხედვით, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
ეკონომიკური საქმიანობის დარგობრივი სტრუქტურის საფუძველზე  აჯგუფებს ქვეყნებს განვითარების სტადიების მიხედვით, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
ეკონომიკური საქმიანობის დარგობრივი სტრუქტურის საფუძველზე  აჯგუფებს ქვეყნებს განვითარების სტადიების მიხედვით
·         ექსპორტ-იმპორტის მონაცემებზე დაყრდნობით მსჯელობს ქვეყნის რესურსებისა და მეურნეობის სპეციალიზაციის დარგების შესახებ; ადარებს ქვეყნებს აღნიშნული მაჩვენებლების მიხედვით;
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
ექსპორტ-იმპორტის მონაცემებზე დაყრდნობით ვერ მსჯელობს ქვეყნის რესურსებისა და მეურნეობის სპეციალიზაციის დარგების შესახებ; ვერ ადარებს ქვეყნებს აღნიშნული მაჩვენებლების მიხედვით;
ექსპორტ-იმპორტის მონაცემებზე დაყრდნობით ცდილობს იმსჯელოს  ქვეყნის რესურსებისა და მეურნეობის სპეციალიზაციის დარგების შესახებ; ცდილობს შეადარ, ქვეყნებ აღნიშნული მაჩვენებლების მიხედვით;  მაგრამ ზედაპირულია, რეალიზება არასწორია.
ექსპორტ-იმპორტის მონაცემებზე დაყრდნობით მსჯელობს ქვეყნის რესურსებისა და მეურნეობის სპეციალიზაციის დარგების შესახებ; ადარებს ქვეყნებს აღნიშნული მაჩვენებლების მიხედვით, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია.
ექსპორტ-იმპორტის მონაცემებზე დაყრდნობით მსჯელობს ქვეყნის რესურსებისა და მეურნეობის სპეციალიზაციის დარგების შესახებ; ადარებს ქვეყნებს აღნიშნული მაჩვენებლების მიხედვით, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
ექსპორტ-იმპორტის მონაცემებზე დაყრდნობით მსჯელობს ქვეყნის რესურსებისა და მეურნეობის სპეციალიზაციის დარგების შესახებ; ადარებს ქვეყნებს აღნიშნული მაჩვენებლების მიხედვით;
·         აანალიზებს ქვეყანაში არსებულ პრობლემებს (ბუნებრივი და ადამიანური რესურსები, სოციალურ-ეკონომიკური, პოლიტიკური და ეკოლოგიური); გამოთქვამს ვარაუდს არსებული პრობლემების წარმატებით გადაჭრის შესახებ;
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
ვერ აანალიზებს ქვეყანაში არსებულ პრობლემებს. ვერ გამოთქვამს ვარაუდს არსებული პრობლემების წარმატებით გადაჭრის შესახებ;
ცდილობს გააანალიზ
ქვეყანაში არსებულ პრობლემებს გამოთქვამს ვარაუდს არსებული პრობლემების წარმატებით გადაჭრის შესახებ; მაგრამ ზედაპირულია, რეალიზება არასწორია.
აანალიზებს ქვეყანაში არსებულ პრობლემებს გამოთქვამს ვარაუდს არსებული პრობლემების წარმატებით გადაჭრის შესახებ, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
აანალიზებს ქვეყანაში არსებულ პრობლემებს გამოთქვამს ვარაუდს არსებული პრობლემების წარმატებით გადაჭრის შესახებ, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
აანალიზებს ქვეყანაში არსებულ პრობლემებს გამოთქვამს ვარაუდს არსებული პრობლემების წარმატებით გადაჭრის შესახებ;
·         აანალიზებს ტექსტურ ინფორმაციას და სხვადასხვა ტიპის გეოგრაფიულ საშუალებებს და განსაზღვრავს როგორ იცვლებოდა შერჩეული ქვეყნის როლი მსოფლიოს ფონზე; გამოთქვამს ვარაუდს ქვეყნის სამომავლო პერსპექტივებზე (სოციალურ-ეკონომიკური და სამხედრო-პოლიტიკური პოტენციალი).
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
ვერ აანალიზებს ტექსტურ ინფორმაციას და სხვადასხვა ტიპის გეოგრაფიულ საშუალებებს და ვერ განსაზღვრავს როგორ იცვლებოდა შერჩეული ქვეყნის როლი მსოფლიოს ფონზე;

ცდილობს გააანალიზ
ტექსტურ ინფორმაციას და სხვადასხვა ტიპის გეოგრაფიულ საშუალებებს და ცდილობს განსაზღვრს როგორ იცვლებოდა შერჩეული ქვეყნის როლი მსოფლიოს ფონზე; მაგრამ ზედაპირულია, რეალიზება არასწორია.
აანალიზებს ტექსტურ ინფორმაციას და სხვადასხვა ტიპის გეოგრაფიულ საშუალებებს და განსაზღვრავს როგორ იცვლებოდა შერჩეული ქვეყნის როლი მსოფლიოს ფონზე; მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია.
აანალიზებს ტექსტურ ინფორმაციას და სხვადასხვა ტიპის გეოგრაფიულ საშუალებებს და განსაზღვრავს როგორ იცვლებოდა შერჩეული ქვეყნის როლი მსოფლიოს ფონზე; მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
აანალიზებს ტექსტურ ინფორმაციას და სხვადასხვა ტიპის გეოგრაფიულ საშუალებებს და განსაზღვრავს როგორ იცვლებოდა შერჩეული ქვეყნის როლი მსოფლიოს ფონზე;

გეო.X.5. მოსწავლეს შეუძლია მსოფლიოს მოსახლეობის განსახლების თავისებურებებ კვლევა დ დემოგრაფიული ვითარების გაანალიზებ.
·         მსოფლიოს მოსახლეობის რასობრივი და ეთნიკური სტრუქტურის გეოგრაფიული თავისებურებების საფუძველზე ქმნის შესაბამის რუკას;

1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
მსოფლიოს მოსახლეობის რასობრივი და ეთნიკური სტრუქტურის გეოგრაფიული თავისებურებების საფუძველზე ვერ ქმნის შესაბამის რუკას;

მსოფლიოს მოსახლეობის რასობრივი და ეთნიკური სტრუქტურის გეოგრაფიული თავისებურებების საფუძველზე ცდილობს შექმნას შესაბამისი რუკა, მაგრამ ზედაპირულია, რეალიზება არასწორია.
მსოფლიოს მოსახლეობის რასობრივი და ეთნიკური სტრუქტურის გეოგრაფიული თავისებურებების საფუძველზე ქმნის შესაბამის რუკას, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
მსოფლიოს მოსახლეობის რასობრივი და ეთნიკური სტრუქტურის გეოგრაფიული თავისებურებების საფუძველზე ქმნის შესაბამის რუკას, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
მსოფლიოს მოსახლეობის რასობრივი და ეთნიკური სტრუქტურის გეოგრაფიული თავისებურებების საფუძველზე ქმნის შესაბამის რუკას;
·         სტატისტიკური ინფორმაციის საფუძველზე აჯგუფებს ძირითად რელიგიებს წარმოშობის დროის, ერთმორწმუნე ქვეყნების რიცხვის და მოსახლეობის რაოდენობის (ხალხმრავლობის) მიხედვით; შედეგებს გამოხატავს სასურველი ფორმით (ცხრილი, რუკა და სხვა);
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
სტატისტიკური ინფორმაციის საფუძველზე ვერ აჯგუფებს ძირითად რელიგიებს წარმოშობის დროის, ერთმორწმუნე ქვეყნების რიცხვის და მოსახლეობის რაოდენობის მიხედვით;
სტატისტიკური ინფორმაციის საფუძველზე ცდილობს დააჯგუფოს ძირითად რელიგიებს წარმოშობის დროის, ერთმორწმუნე ქვეყნების რიცხვის და მოსახლეობის რაოდენობის  მიხედვით;
სტატისტიკური ინფორმაციის საფუძველზე აჯგუფებს ძირითად რელიგიებს წარმოშობის დროის, ერთმორწმუნე ქვეყნების რიცხვის და მოსახლეობის რაოდენობის მიხედვით,  მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
სტატისტიკური ინფორმაციის საფუძველზე აჯგუფებს ძირითად რელიგიებს წარმოშობის დროის, ერთმორწმუნე ქვეყნების რიცხვის და მოსახლეობის რაოდენობის  მიხედვით; მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
სტატისტიკური ინფორმაციის საფუძველზე აჯგუფებს ძირითად რელიგიებს წარმოშობის დროის, ერთმორწმუნე ქვეყნების რიცხვის და მოსახლეობის რაოდენობის  მიხედვით;
·         სტატისტიკური ინფორმაციის ანალიზის საფუძველზე აჯგუფებს ქვეყნებს სხვადასხვა სოციალურ-დემოგრაფიული კატეგორიების (სიცოცხლის ხანგრძლივობა, შობადობა, ჯანდაცვის და განათლების დონე) მიხედვით; შედეგებს გამოხატავს მისთვის სასურველი ფორმით;
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
სტატისტიკური ინფორმაციის ანალიზის საფუძველზე  ვერ აჯგუფებს ქვეყნებს სხვადასხვა სოციალურ-დემოგრაფიული კატეგორიების მიხედვით;
სტატისტიკური ინფორმაციის ანალიზის საფუძველზე ცდილობს დააჯგუფოს  ქვეყნებს სხვადასხვა სოციალურ-დემოგრაფიული კატეგორიების მიხედვით; მაგრამ ზედაპირულია, რეალიზება არასწორია.
სტატისტიკური ინფორმაციის ანალიზის საფუძველზე აჯგუფებს ქვეყნებს სხვადასხვა სოციალურ-დემოგრაფიული კატეგორიების მიხედვით; მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
სტატისტიკური ინფორმაციის ანალიზის საფუძველზე აჯგუფებს ქვეყნებს სხვადასხვა სოციალურ-დემოგრაფიული კატეგორიების მიხედვით; მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
სტატისტიკური ინფორმაციის ანალიზის საფუძველზე აჯგუფებს ქვეყნებს სხვადასხვა სოციალურ-დემოგრაფიული კატეგორიების მიხედვით;
·         სტატისტიკური ინფორმაციის და შესაბამისი დემოგრაფიული მაჩვენებლების ანალიზის საფუძველზე ადარებს დემოგრაფიული გადასვლის ფაზებს; ცხრილში აჯგუფებს სხვადასხვა ფაზაში მყოფ ქვეყნებს;
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
სტატისტიკური ინფორმაციის და შესაბამისი დემოგრაფიული მაჩვენებლების ანალიზის საფუძველზე ვერ ადარებს დემოგრაფიული გადასვლის ფაზებს;
სტატისტიკური ინფორმაციის და შესაბამისი დემოგრაფიული მაჩვენებლების ანალიზის საფუძველზე ცდილობს შეადაროს    დემოგრაფიული გადასვლის ფაზები, მაგრამ ზედაპირულია, რეალიზება არასწორია.
სტატისტიკური ინფორმაციის და შესაბამისი დემოგრაფიული მაჩვენებლების ანალიზის საფუძველზე ადარებს დემოგრაფიული გადასვლის ფაზებს, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია.
სტატისტიკური ინფორმაციის და შესაბამისი დემოგრაფიული მაჩვენებლების ანალიზის საფუძველზე ადარებს დემოგრაფიული გადასვლის ფაზებს, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
სტატისტიკური ინფორმაციის და შესაბამისი დემოგრაფიული მაჩვენებლების ანალიზის საფუძველზე ადარებს დემოგრაფიული გადასვლის ფაზებს;
·         მსჯელობს დემოგრაფიული პოლიტიკის მნიშვნელობის შესახებ; ჯგუფური მუშაობისას შეიმუშავებს დემოგრაფიული პოლიტიკის შეფასების კრიტერიუმებს, ადარებს და აანალიზებს სხვადასხვა ქვეყანაში განხორციელებული დემოგრაფიული პოლიტიკის შედეგებს (წარმატებული და წარუმატებელი);
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
ვერ მსჯელობს დემოგრაფიული პოლიტიკის მნიშვნელობის შესახებ; ჯგუფური მუშაობისას  ვერ შეიმუშავებს დემოგრაფიული პოლიტიკის შეფასების კრიტერიუმებს, ვერ ადარებს და ვერ აანალიზებს სხვადასხვა ქვეყანაში განხორციელებული დემოგრაფიული პოლიტიკის შედეგებს.
ცდილობს იმსჯელოს  დემოგრაფიული პოლიტიკის მნიშვნელობის შესახებ; ჯგუფური მუშაობისას ცდილობს  შეიმუშაოს დემოგრაფიული პოლიტიკის შეფასების კრიტერიუმები, ცდილობს შეადარ  და გააანალიზ სხვადასხვა ქვეყანაში განხორციელებული დემოგრაფიული პოლიტიკის შედეგები.
მსჯელობს დემოგრაფიული პოლიტიკის მნიშვნელობის შესახებ; ჯგუფური მუშაობისას შეიმუშავებს დემოგრაფიული პოლიტიკის შეფასების კრიტერიუმებს, ადარებს და აანალიზებს სხვადასხვა ქვეყანაში განხორციელებული დემოგრაფიული პოლიტიკის შედეგებს, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
მსჯელობს დემოგრაფიული პოლიტიკის მნიშვნელობის შესახებ; ჯგუფური მუშაობისას შეიმუშავებს დემოგრაფიული პოლიტიკის შეფასების კრიტერიუმებს, ადარებს და აანალიზებს სხვადასხვა ქვეყანაში განხორციელებული დემოგრაფიული პოლიტიკის შედეგებს, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
მსჯელობს დემოგრაფიული პოლიტიკის მნიშვნელობის შესახებ; ჯგუფური მუშაობისას შეიმუშავებს დემოგრაფიული პოლიტიკის შეფასების კრიტერიუმებს, ადარებს და აანალიზებს სხვადასხვა ქვეყანაში განხორციელებული დემოგრაფიული პოლიტიკის შედეგებს.
·         აანალიზებს მსოფლიოს მოსახლეობის ზრდის პროგნოზებს და მის რეგიონულ თავისებურებებს; ადარებს მსოფლიოს მოსახლეობის მომავლის სცენარებს და შედეგებს გამოხატავს მისთვის სასურველი ფორმით.
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
ვერ აანალიზებს მსოფლიოს მოსახლეობის ზრდის პროგნოზებს და მის რეგიონულ თავისებურებებს; ვერ ადარებს მსოფლიოს მოსახლეობის მომავლის სცენარებს და შედეგებს  ვერ გამოხატავს მისთვის სასურველი ფორმით.
ცდილობს გააანალიზ
მსოფლიოს მოსახლეობის ზრდის პროგნოზებს და მის რეგიონულ თავისებურებებს; ცდილობს შეადაროს     მსოფლიოს მოსახლეობის მომავლის სცენარებს,  მაგრამ ზედაპირულია, რეალიზება არასწორია.

აანალიზებს მსოფლიოს მოსახლეობის ზრდის პროგნოზებს და მის რეგიონულ თავისებურებებს; ადარებს მსოფლიოს მოსახლეობის მომავლის სცენარებს და შედეგებს გამოხატავს მისთვის სასურველი ფორმით, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
აანალიზებს მსოფლიოს მოსახლეობის ზრდის პროგნოზებს და მის რეგიონულ თავისებურებებს; ადარებს მსოფლიოს მოსახლეობის მომავლის სცენარებს და შედეგებს გამოხატავს მისთვის სასურველი ფორმით, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
აანალიზებს მსოფლიოს მოსახლეობის ზრდის პროგნოზებს და მის რეგიონულ თავისებურებებს; ადარებს მსოფლიოს მოსახლეობის მომავლის სცენარებს და შედეგებს გამოხატავს მისთვის სასურველი ფორმით.

გეო.X.6. მოსწავლეს შეუძლია გააანალიზოს ტერიტორიული და გეოპოლიტიკური ფაქტორების გავლენა საზოგადოების განვითარებაზე.
·         ახასიათებს გეოგრაფიული მდებარეობის დონეებს (რეგიონუი, კონტინენტური, ზღვისპირა, ზონალური, მეზობლობა და ურთიერთობა განვითარებულ და განვითარებად ქვეყნებთან); აღნიშნული მაჩვენებლების მიხედვით სხვადასხვა ქვეყნებს აჯგუფებს ცხრილში;
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
ვერ ახასიათებს გეოგრაფიული მდებარეობის დონეებს. ვერ  აღნიშნული მაჩვენებლების მიხედვით სხვადასხვა ქვეყნებს აჯგუფებს ცხრილში;

ცდილობს დაახასიათოს გეოგრაფიული მდებარეობის დონეები. აღნიშნული მაჩვენებლების მიხედვით სხვადასხვა ქვეყნებცდილობს დააჯგუფოს ცხრილში;
ახასიათებს გეოგრაფიული მდებარეობის დონეებს. აღნიშნული მაჩვენებლების მიხედვით სხვადასხვა ქვეყნებს აჯგუფებს ცხრილში;მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
ახასიათებს გეოგრაფიული მდებარეობის დონეებს. აღნიშნული მაჩვენებლების მიხედვით სხვადასხვა ქვეყნებს აჯგუფებს ცხრილში, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
ახასიათებს გეოგრაფიული მდებარეობის დონეებს. აღნიშნული მაჩვენებლების მიხედვით სხვადასხვა ქვეყნებს აჯგუფებს ცხრილში;
·         მოჰყავს მაგალითები და ადარებს სხვადასხვა ქვეყნებს მმართველობის ფორმის და ტერიტორიული მოწყობის მიხედვით;
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
ვერ მოჰყავს მაგალითები და ვერ ადარებს სხვადასხვა ქვეყნებს მმართველობის ფორმის და ტერიტორიული მოწყობის მიხედვით;

ცდილოვს მოიყვანოს  მაგალითები და ცდილობს შეადარ სხვადასხვა ქვეყნებ მმართველობის ფორმის და ტერიტორიული მოწყობის მიხედვით;
მოჰყავს მაგალითები და ადარებს სხვადასხვა ქვეყნებს მმართველობის ფორმის და ტერიტორიული მოწყობის მიხედვით, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
მოჰყავს მაგალითები და ადარებს სხვადასხვა ქვეყნებს მმართველობის ფორმის და ტერიტორიული მოწყობის მიხედვით, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
მოჰყავს მაგალითები და ადარებს სხვადასხვა ქვეყნებს მმართველობის ფორმის და ტერიტორიული მოწყობის მიხედვით;
·         მსჯელობს მსოფლიოს რეგიონუ დიფერენციაციაზე და ადარებს რეგიონებს ისტორიულ-კულტურული და გეოპოლიტიკური ნიშნის მიხედვით;
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
ვერ მსჯელობს მსოფლიოს რეგიონუ დიფერენციაციაზე და ვერ ადარებს რეგიონებს ისტორიულ-კულტურული და გეოპოლიტიკური ნიშნის მიხედვით;

ცდილობს იმსჯელოს  მსოფლიოს რეგიონუ დიფერენციაციაზე და ცდილობს შეადაროს    რეგიონებ ისტორიულ-კულტურული და გეოპოლიტიკური ნიშნის მიხედვით;
მსჯელობს მსოფლიოს რეგიონუ დიფერენციაციაზე და ადარებს რეგიონებს ისტორიულ-კულტურული და გეოპოლიტიკური ნიშნის მიხედვით, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
მსჯელობს მსოფლიოს რეგიონუ დიფერენციაციაზე და ადარებს რეგიონებს ისტორიულ-კულტურული და გეოპოლიტიკური ნიშნის მიხედვით, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
მსჯელობს მსოფლიოს რეგიონუ დიფერენციაციაზე და ადარებს რეგიონებს ისტორიულ-კულტურული და გეოპოლიტიკური ნიშნის მიხედვით;
·         ჯგუფური მუშაობისას აანალიზებს გეოპოლიტიკის შემადგენელ მნიშვნელოვან კომპონენტებს (ეკონომიკურ, დემოგრაფიულ, სოციალურ და სამხედრო პოლიტიკას) და აღნიშნული კრიტერიუმების მიხედვით აჯგუფებს ქვეყნებს გეოპოლიტიკური კურსის მიხედვით;
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
ვერ აანალიზებს გეოპოლიტიკის შემადგენელ მნიშვნელოვან კომპონენტებს და აღნიშნული კრიტერიუმების მიხედვით ვერ აჯგუფებს ქვეყნებს გეოპოლიტიკური კურსის მიხედვით;

ცდილობს გააანალიზ
გეოპოლიტიკის შემადგენელ მნიშვნელოვან კომპონენტებს და აღნიშნული კრიტერიუმების მიხედვით ცდილობს დააჯგუფოს ქვეყნებს გეოპოლიტიკური კურსის მიხედვით;
აანალიზებს გეოპოლიტიკის შემადგენელ მნიშვნელოვან კომპონენტებს და აღნიშნული კრიტერიუმების მიხედვით აჯგუფებს ქვეყნებს გეოპოლიტიკური კურსის მიხედვით, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია.
აანალიზებს გეოპოლიტიკის შემადგენელ მნიშვნელოვან კომპონენტებს და აღნიშნული კრიტერიუმების მიხედვით აჯგუფებს ქვეყნებს გეოპოლიტიკური კურსის მიხედვით,მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.  
აანალიზებს გეოპოლიტიკის შემადგენელ მნიშვნელოვან კომპონენტებს და აღნიშნული კრიტერიუმების მიხედვით აჯგუფებს ქვეყნებს გეოპოლიტიკური კურსის მიხედვით;
·         აანალიზებს მნიშვნელოვანი საერთაშორისო სამხედრო-პოლიტიკური, საფინანსო და ეკონომიკური ორგანიზაციების როლს მათში გაწევრიანებული ქვეყნების განვითარებისათვის. ქვეყნებს მიაკუთვნებს ძირითად ორგანიზაციებს; მსჯელობს მათი გაფართოების პერსპექტივებზე და ქმნის შესაბამის რუკებს.
1–2
3–4
5–6
7–8
9–10
ვერ აანალიზებს მნიშვნელოვანი საერთაშორისო სამხედრო-პოლიტიკური, საფინანსო და ეკონომიკური ორგანიზაციების როლს მათში გაწევრიანებული ქვეყნების განვითარებისათვის. ქვეყნებს მიაკუთვნებს ძირითად ორგანიზაციებს; ვერ მსჯელობს მათი გაფართოების პერსპექტივებზე და ქმნის შესაბამის რუკებს.

ცდილობს გააანალიზ
მნიშვნელოვანი საერთაშორისო სამხედრო-პოლიტიკური, საფინანსო და ეკონომიკური ორგანიზაციების როლ მათში გაწევრიანებული ქვეყნების განვითარებისათვის. ცდილობს იმსჯელოს  მათი გაფართოების პერსპექტივებზე და ქმნის შესაბამის რუკებს,  მაგრამ ზედაპირულია, რეალიზება არასწორია.
აანალიზებს მნიშვნელოვანი საერთაშორისო სამხედრო-პოლიტიკური, საფინანსო და ეკონომიკური ორგანიზაციების როლს მათში გაწევრიანებული ქვეყნების განვითარებისათვის. ქვეყნებს მიაკუთვნებს ძირითად ორგანიზაციებს; მსჯელობს მათი გაფართოების პერსპექტივებზე და ქმნის შესაბამის რუკებს, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
აანალიზებს მნიშვნელოვანი საერთაშორისო სამხედრო-პოლიტიკური, საფინანსო და ეკონომიკური ორგანიზაციების როლს მათში გაწევრიანებული ქვეყნების განვითარებისათვის. ქვეყნებს მიაკუთვნებს ძირითად ორგანიზაციებს; მსჯელობს მათი გაფართოების პერსპექტივებზე და ქმნის შესაბამის რუკებს, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
აანალიზებს მნიშვნელოვანი საერთაშორისო სამხედრო-პოლიტიკური, საფინანსო და ეკონომიკური ორგანიზაციების როლს მათში გაწევრიანებული ქვეყნების განვითარებისათვის. ქვეყნებს მიაკუთვნებს ძირითად ორგანიზაციებს; მსჯელობს მათი გაფართოების პერსპექტივებზე და ქმნის შესაბამის რუკებს.

Комментариев нет:

Отправить комментарий