10 კლასი
გეო.X.1. მოსწავლეს შეუძლია დააკავშიროს პოლიტიკური რუკის
ფორმირება მსოფლიოში მიმდინარე მნიშვნელოვან პროცესებთან.
·
გამოყოფს
მსოფლიოს პოლიტიკური რუკის ჩამოყალიბების ძირითად ეტაპებს, მსჯელობს პოლიტიკურ
რუკაზე ასახულ რაოდენობრივ და თვისობრივ ცვლილებებზე; შედეგებს გამოსახავს მისთვის
სასურველი ფორმით;
1–2
|
3–4
|
5–6
|
7–8
|
9–10
|
ვერ გამოყოფს მსოფლიოს პოლიტიკური რუკის
ჩამოყალიბების ძირითად ეტაპებს, ვერ მსჯელობს პოლიტიკურ რუკაზე ასახულ
რაოდენობრივ და თვისობრივ ცვლილებებზე;
|
ცდილობს გამოყოს
მსოფლიოს პოლიტიკური რუკის ჩამოყალიბების ძირითად ეტაპები, ცდილობს იმსჯელოს პოლიტიკურ
რუკაზე ასახულ რაოდენობრივ და თვისობრივ ცვლილებებზე;
|
გამოყოფს მსოფლიოს
პოლიტიკური რუკის ჩამოყალიბების ძირითად ეტაპებს, მსჯელობს პოლიტიკურ რუკაზე
ასახულ რაოდენობრივ და თვისობრივ ცვლილებებზე, მაგრამ რეალიზება
ნაწილობრივ არასწორია
|
გამოყოფს მსოფლიოს
პოლიტიკური რუკის ჩამოყალიბების ძირითად ეტაპებს, მსჯელობს პოლიტიკურ რუკაზე
ასახულ რაოდენობრივ და თვისობრივ ცვლილებებზე, მაგრამ ვერ იყენებს
ადექვატურად, არგუმენტების გარეშე განმარტავს
კანონზომიერებას.
|
გამოყოფს მსოფლიოს
პოლიტიკური რუკის ჩამოყალიბების ძირითად ეტაპებს, მსჯელობს პოლიტიკურ რუკაზე
ასახულ რაოდენობრივ და თვისობრივ ცვლილებებზე;
|
·
ჯგუფური მუშაობისას აანალიზებს მოძიებულ
ინფორმაციას მსოფლიოში XX საუკუნის 90-იან წლებში მიმდინარე პროცესების შესახებ და
უკავშირებს მათ თანამედროვე პოლიტიკური რუკის ფორმირებას; მიზეზ-შედეგობრივ
კავშირებს გამოხატავს სასურველი ფორმით;
1–2
|
3–4
|
5–6
|
7–8
|
9–10
|
ვერ
აანალიზებს მოძიებულ ინფორმაციას მსოფლიოში XX საუკუნის 90-იან წლებში მიმდინარე
პროცესების შესახებ და ვერ უკავშირებს მათ თანამედროვე პოლიტიკური რუკის
ფორმირებას;
მიზეზ-შედეგობრივ კავშირებს ვერ გამოხატავს სასურველი ფორმით;
|
ცდილობს გააანალიზოს
მოძიებულუ ინფორმაციას მსოფლიოში XX საუკუნის 90-იან წლებში
მიმდინარე პროცესების შესახებ და ცდილობს დააკავშიროს
მათ თანამედროვე პოლიტიკური
რუკის ფორმირებას;
მიზეზ–შედეგობრივ კავშირები ცდილობს გამოხატოს
სასურველი ფორმით;
|
ჯგუფური მუშაობისას აანალიზებს მოძიებულ ინფორმაციას მსოფლიოში XX
საუკუნის 90-იან წლებში მიმდინარე პროცესების შესახებ და უკავშირებს მათ
თანამედროვე პოლიტიკური რუკის ფორმირებას; მიზეზ-შედეგობრივ
კავშირებს გამოხატავს სასურველი ფორმით; მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ
არასწორია
|
ჯგუფური მუშაობისას აანალიზებს მოძიებულ ინფორმაციას მსოფლიოში XX
საუკუნის 90-იან წლებში მიმდინარე პროცესების შესახებ და უკავშირებს მათ
თანამედროვე პოლიტიკური რუკის ფორმირებას; მიზეზ-შედეგობრივ
კავშირებს გამოხატავს სასურველი ფორმით; მაგრამ ვერ იყენებს
ადექვატურად.
|
ჯგუფური მუშაობისას აანალიზებს მოძიებულ ინფორმაციას მსოფლიოში XX
საუკუნის 90-იან წლებში მიმდინარე პროცესების შესახებ და უკავშირებს მათ
თანამედროვე პოლიტიკური რუკის ფორმირებას; მიზეზ-შედეგობრივ
კავშირებს გამოხატავს სასურველი ფორმით;
|
·
ეპოქების მიხედვით მსოფლიოს პოლიტიკური რუკის
ცვლილებები დააქვს კონტურულ რუკებზე და ქმნის თემატურ ატლასს.
1–2
|
3–4
|
5–6
|
7–8
|
9–10
|
ეპოქების
მიხედვით მსოფლიოს პოლიტიკური რუკის ცვლილებები ვერ დააქვს კონტურულ რუკებზე და ვერ
ქმნის თემატურ ატლასს.
|
ეპოქების მიხედვით მსოფლიოს პოლიტიკური რუკის ცვლილებები ცდილოვს
დაიტანოს კონტურულ რუკებზე და ვერ ქმნის
თემატურ ატლასს.
|
ეპოქების მიხედვით მსოფლიოს პოლიტიკური რუკის ცვლილებები დააქვს
კონტურულ რუკებზე და ქმნის თემატურ ატლასს, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ
არასწორია
|
ეპოქების მიხედვით მსოფლიოს პოლიტიკური რუკის ცვლილებები დააქვს
კონტურულ რუკებზე და ქმნის თემატურ ატლასს, მაგრამ ვერ იყენებს
ადექვატურად, არგუმენტების გარეშე განმარ-ტავს
კანონზომიერებას.
|
ეპოქების მიხედვით მსოფლიოს პოლიტიკური რუკის ცვლილებები დააქვს
კონტურულ რუკებზე და ქმნის თემატურ ატლასს.
|
გეო.X.2. მოსწავლეს შეუძლია გააანალიზოს
ქვეყნების ადგილი მსოფლიოში რიგი სოციალური და ეკონომიკური პარამეტრების მიხედვით.
·
ჩამოთვლის და აჯგუფებს
ქვეყნების განვითარების ხელშემშლელ და ხელშემწყობ (გეოგრაფიული მდებარეობა,
სოციალურ, ეკონომიკურ და პოლიტიკურ) ფაქტორებს; აანალიზებს აღნიშნული ფაქტორების
გავლენას ქვეყნების განვითარებაზე და გამოხატავს საკუთარ დამოკიდებულებას;
1–2
|
3–4
|
5–6
|
7–8
|
9–10
|
ვერ ჩამოთვლის და
აჯგუფებს ქვეყნების განვითარების ხელშემშლელ და ხელშემწყობ
ფაქტორებს; ვერ აანალიზებს
აღნიშნული ფაქტორების გავლენას ქვეყნების განვითარებაზე.
|
ცდილობს დააჯგუფოს ქვეყნების განვითარების ხელშემშლელი და
ხელშემწყობი ფაქტორები; ცდილობს გააანალიზოს
აღნიშნული
ფაქტორების გავლენას ქვეყნების განვითარებაზე.
|
ჩამოთვლის და
აჯგუფებს ქვეყნების განვითარების ხელშემშლელ და ხელშემწყობ ფაქტორებს;
აანალიზებს აღნიშნული ფაქტორების გავლენას ქვეყნების განვითარებაზე, მაგრამ
რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
|
ჩამოთვლის და
აჯგუფებს ქვეყნების განვითარების ხელშემშლელ და ხელშემწყობ ფაქტორებს;
აანალიზებს აღნიშნული ფაქტორების გავლენას ქვეყნების განვითარებაზე, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
|
ჩამოთვლის და
აჯგუფებს ქვეყნების განვითარების ხელშემშლელ და ხელშემწყობ ფაქტორებს;
აანალიზებს აღნიშნული ფაქტორების გავლენას ქვეყნების განვითარებაზე.
|
·
შეიმუშავებს ქვეყნის განვითარების დონის მაჩვენებელ საკუთარ
კრიტერიუმებს (სამუშაო ადგილები, სავაჭრო ობიექტები, საშუალო ხელფასი, ტრანსპორტი,
საცხოვრებელი) და ასაბუთებს საკუთარ მოსაზრებებს;
1–2
|
3–4
|
5–6
|
7–8
|
9–10
|
ვერ შეიმუშავებს ქვეყნის განვითარების
დონის მაჩვენებელ საკუთარ კრიტერიუმებს და ვერ ასაბუთებს
საკუთარ მოსაზრებებს;
|
ცდილობს შეიმუშაოს ქვეყნის განვითარების დონის მაჩვენებელი საკუთარი კრიტერიუმები და დაასაბუთოს საკუთარი მოსაზრებები, მაგრამ ზედაპირულია, რეალიზება არასწორია.
|
შეიმუშავებს ქვეყნის განვითარების დონის მაჩვენებელ საკუთარ კრიტერიუმებს და
ასაბუთებს საკუთარ მოსაზრებებს, მაგრამ რეალიზება
ნაწილობრივ არასწორია
|
შეიმუშავებს ქვეყნის განვითარების დონის მაჩვენებელ საკუთარ კრიტერიუმებს და
ასაბუთებს საკუთარ მოსაზრებებს;
მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
|
შეიმუშავებს ქვეყნის განვითარების დონის მაჩვენებელ საკუთარ კრიტერიუმებს და
ასაბუთებს საკუთარ მოსაზრებებს;
|
·
აკვირდება ქვეყნების ჩრდილოეთ-სამხრეთად დაყოფის
(ეკონომიკური განვითარების დონის მაჩვენებელ) რუკას და აჯგუფებს ცხრილში ქვეყნებს
კონტინენტების და განვითარების დონის მიხედვით;
1–2
|
3–4
|
5–6
|
7–8
|
9–10
|
ვერ აკვირდება ქვეყნების
ჩრდილოეთ-სამხრეთად დაყოფის რუკას და ვერ აჯგუფებს ცხრილში
ქვეყნებს კონტინენტების და განვითარების დონის მიხედვით;
|
ცდილობს დააკვირდეს ქვეყნების ჩრდილოეთ-სამხრეთად დაყოფის რუკას და დააჯგუფოს ცხრილში
ქვეყნები კონტინენტების და განვითარების დონის მიხედვით, მაგრამ
ზედაპირულია, რეალიზება არასწორია.
|
აკვირდება ქვეყნების ჩრდილოეთ-სამხრეთად დაყოფის რუკას და აჯგუფებს ცხრილში
ქვეყნებს კონტინენტების და განვითარების დონის მიხედვით, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
|
აკვირდება ქვეყნების ჩრდილოეთ-სამხრეთად დაყოფის რუკას და აჯგუფებს ცხრილში
ქვეყნებს კონტინენტების და განვითარების დონის მიხედვით, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
|
აკვირდება ქვეყნების ჩრდილოეთ-სამხრეთად დაყოფის რუკას და აჯგუფებს ცხრილში
ქვეყნებს კონტინენტების და განვითარების დონის მიხედვით;
|
·
ადგენს და ადარებს ერთმანეთს იმ რესურსების ნუსხებს, რომლებიც გამოიყენება
მდიდარი და ღარიბი ქვეყნების მეურნეობაში; მსჯელობს რესურსებსა და ეკონომიკურ
განვითარების დონეს შორის არსებულ კავშირებზე;
1–2
|
3–4
|
5–6
|
7–8
|
9–10
|
ვერ
ადგენს
და ვერ ადარებს ერთმანეთს იმ რესურსების ნუსხებს, რომლებიც გამოიყენება
მდიდარი და ღარიბი ქვეყნების მეურნეობაში; ვერ მსჯელობს რესურსებსა და
ეკონომიკურ განვითარების დონეს შორის არსებულ კავშირებზე;
|
ცდილობს
შეადაროს ერთმანეთს
იმ
რესურსების ნუსხებს, რომლებიც გამოიყენება მდიდარი და ღარიბი ქვეყნების მეურნეობაში;
ცდილობს იმსჯელოს რესურსებსა და ეკონომიკურ განვითარების დონეს
შორის არსებულ კავშირებზე;
|
ადგენს
და ადარებს ერთმანეთს იმ რესურსების ნუსხებს, რომლებიც გამოიყენება
მდიდარი და ღარიბი ქვეყნების მეურნეობაში; მსჯელობს რესურსებსა და ეკონომიკურ
განვითარების დონეს შორის არსებულ კავშირებზე,
მაგრამ რეალიზება
ნაწილობრივ არასწორია
|
ადგენს
და ადარებს ერთმანეთს იმ რესურსების ნუსხებს, რომლებიც გამოიყენება
მდიდარი და ღარიბი ქვეყნების მეურნეობაში; მსჯელობს რესურსებსა და ეკონომიკურ
განვითარების დონეს შორის არსებულ კავშირებზე,
მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
|
ადგენს
და ადარებს ერთმანეთს იმ რესურსების ნუსხებს, რომლებიც გამოიყენება
მდიდარი და ღარიბი ქვეყნების მეურნეობაში; მსჯელობს რესურსებსა და ეკონომიკურ
განვითარების დონეს შორის არსებულ კავშირებზე;
|
·
ადარებს მთლიანი შიდა პროდუქტისა და ჰუმანური
განვითარების ინდექსის მიხედვით ქვეყნების მაჩვენებლებს; გამოთქვამს საკუთარ
მოსაზრებებს თითოეული მათგანის სრულყოფილებასა თუ ხარვეზებზე.
1–2
|
3–4
|
5–6
|
7–8
|
9–10
|
ვერ ადარებს მთლიანი შიდა პროდუქტისა და ჰუმანური
განვითარების ინდექსის მიხედვით ქვეყნების მაჩვენებლებს;
|
ცდილობს შეადაროს მთლიანი შიდა პროდუქტისა და ჰუმანური
განვითარების ინდექსის მიხედვით ქვეყნების მაჩვენებლებს; მაგრამ
ზედაპირულია, რეალიზება არასწორია.
|
ადარებს მთლიანი შიდა პროდუქტისა და ჰუმანური
განვითარების ინდექსის მიხედვით ქვეყნების მაჩვენებლებს, მაგრამ
რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
|
ადარებს მთლიანი შიდა პროდუქტისა და ჰუმანური
განვითარების ინდექსის მიხედვით ქვეყნების მაჩვენებლებს, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
|
ადარებს მთლიანი შიდა პროდუქტისა და ჰუმანური განვითარების
ინდექსის მიხედვით ქვეყნების მაჩვენებლებს;
|
გეო.X.3. მოსწავლეს შეუძლია ქვეყნების კლასიფიკაციის საფუძველზე გააანალიზოს მათი განვითარების პერსპექტივები.
·
ესმის რეგიონული დაყოფის პრინციპი;
·
ეცნობა რამდენიმე განსხვავებული რეგიონის რუკას და
მსჯელობს მათი გამოყოფის პრინციპის მიზნობრივ
გამოყენებაზე;
1–2
|
3–4
|
5–6
|
7–8
|
9–10
|
არ ესმის
რეგიონული დაყოფის პრინციპი;
ვერ მსჯელობს მათი
გამოყოფის პრინციპის მიზნობრივ
გამოყენებაზე;
|
ცდილობს რეგიონული დაყოფის პრინციპი; ცდილობს იმსჯელოს რამდენიმე განსხვავებული რეგიონის რუკას
და მათი გამოყოფის პრინციპის
მიზნობრივ გამოყენებაზე, მაგრამ
ზედაპირულია, რეალიზება არასწორია.
|
ესმის რეგიონული
დაყოფის პრინციპი; ეცნობა რამდენიმე
განსხვავებული რეგიონის რუკას და მსჯელობს მათი გამოყოფის პრინციპის
მიზნობრივ გამოყენებაზე, მაგრამ
რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
|
ესმის რეგიონული
დაყოფის პრინციპი; ეცნობა რამდენიმე
განსხვავებული რეგიონის რუკას და მსჯელობს მათი გამოყოფის პრინციპის
მიზნობრივ გამოყენებაზე, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
|
ესმის რეგიონული
დაყოფის პრინციპი; ეცნობა რამდენიმე
განსხვავებული რეგიონის რუკას და მსჯელობს მათი გამოყოფის პრინციპის
მიზნობრივ გამოყენებაზე;
|
·
თითოეულ ჯგუფში გაერთიანებულ ქვეყნებს ადარებს
მათთვის დამახასიათებელი ბუნებრივი პირობების (სახასიათო ლანდშაფტები: ტროპიკული
ტყეები, არიდული ლანდშაფტები და სხვა) მიხედვით; საკუთარ მოსაზრებებს წარმოადგენს
სხვადასხვა ფორმით;
1–2
|
3–4
|
5–6
|
7–8
|
9–10
|
თითოეულ
ჯგუფში გაერთიანებულ ქვეყნებს ვერ ადარებს მათთვის დამახასიათებელი ბუნებრივი
პირობების მიხედვით; საკუთარ მოსაზრებებს ვერ წარმოადგენს
სხვადასხვა ფორმით;
|
თითოეულ ჯგუფში გაერთიანებულ ქვეყნებს ცდილობს შეადაროს მათთვის
დამახასიათებელი
ბუნებრივი
პირობების მიხედვით; ცდილობს
საკუთარი მოსაზრებები წარმოადგენოს სხვადასხვა ფორმით;
|
თითოეულ ჯგუფში გაერთიანებულ ქვეყნებს ადარებს მათთვის
დამახასიათებელი
ბუნებრივი
პირობების მიხედვით; საკუთარ მოსაზრებებს წარმოადგენს სხვადასხვა
ფორმით, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
|
თითოეულ ჯგუფში გაერთიანებულ ქვეყნებს ადარებს მათთვის
დამახასიათებელი
ბუნებრივი
პირობების მიხედვით; საკუთარ მოსაზრებებს წარმოადგენს სხვადასხვა ფორმით,
მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
|
თითოეულ ჯგუფში გაერთიანებულ ქვეყნებს ადარებს მათთვის
დამახასიათებელი
ბუნებრივი
პირობების მიხედვით; საკუთარ მოსაზრებებს წარმოადგენს სხვადასხვა
ფორმით;
|
·
რუკებსა და სხვა გეოგრაფიულ საშუალებებში მოცემული
ინფორმაციის საფუძველზე ახასიათებს და ადარებს გაეროს კლასიფიკაციის მიხედვით
თითოეულ ჯგუფში გაერთიანებული ქვეყნების მეურნეობის წამყვან დარგებს; მსჯელობს
წარმოქმნილ პრობლემებზე და განვითარების პერსპექტივებზე;
1–2
|
3–4
|
5–6
|
7–8
|
9–10
|
ვერ ახასიათებს
და ვერ ადარებს გაეროს კლასიფიკაციის მიხედვით თითოეულ ჯგუფში გაერთიანებული
ქვეყნების მეურნეობის წამყვან დარგებს; მსჯელობს წარმოქმნილ პრობლემებზე და
განვითარების პერსპექტივებზე;
|
ცდილობს დაახასიათოს
და შეადაროს გაეროს კლასიფიკაციის მიხედვით თითოეულ ჯგუფში გაერთიანებული ქვეყნების
მეურნეობის წამყვან დარგებს, მაგრამ ზედაპირულია, რეალიზება არასწორია.
|
ახასიათებს და ადარებს გაეროს კლასიფიკაციის მიხედვით თითოეულ
ჯგუფში გაერთიანებული ქვეყნების მეურნეობის წამყვან დარგებს, მაგრამ
რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
|
ახასიათებს და ადარებს გაეროს კლასიფიკაციის მიხედვით თითოეულ
ჯგუფში გაერთიანებული ქვეყნების მეურნეობის წამყვან დარგებს, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
|
ახასიათებს და ადარებს გაეროს კლასიფიკაციის მიხედვით თითოეულ
ჯგუფში გაერთიანებული ქვეყნების მეურნეობის წამყვან დარგებს; მსჯელობს
წარმოქმნილ პრობლემებზე და განვითარების პერსპექტივებზე;
|
·
ადარებს რეგიონებს
ბუნებრივი პირობების, ბუნებრივი რესურსების, ეკონომიკის დარგების,
მოსახლეობის და განვითარების პერსპექტივების მიხედვით; გამოთქვამს საკუთარ
მოსაზრებებს ამ ჯგუფებს შორის შესაძლო კავშირებზე;
1–2
|
3–4
|
5–6
|
7–8
|
9–10
|
ვერ ადარებს რეგიონებს ბუნებრივი პირობების, ბუნებრივი რესურსების, ეკონომიკის დარგების,
მოსახლეობის და განვითარების პერსპექტივების მიხედვით;
|
ცდილობს შეადაროს
რეგიონები ბუნებრივი პირობების, ბუნებრივი რესურსების,
ეკონომიკის
დარგების,
მოსახლეობის
და
განვითარების
პერსპექტივების
მიხედვით;
მაგრამ
ზედაპირულია, რეალიზება არასწორია.
|
ადარებს რეგიონებს ბუნებრივი პირობების, ბუნებრივი რესურსების,
ეკონომიკის
დარგების,
მოსახლეობის
და
განვითარების
პერსპექტივების
მიხედვით;
მაგრამ
რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
|
ადარებს რეგიონებს ბუნებრივი პირობების, ბუნებრივი რესურსების,
ეკონომიკის
დარგების,
მოსახლეობის
და
განვითარების
პერსპექტივების
მიხედვით;
მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
|
ადარებს რეგიონებს ბუნებრივი პირობების, ბუნებრივი რესურსების,
ეკონომიკის
დარგების,
მოსახლეობის
და
განვითარების
პერსპექტივების
მიხედვით;
|
·
გამოთქვამს მოსაზრებებს და ჯგუფური მუშაობისას
ასაბუთებს სხვადასხვა ქვეყნების მდგრადი განვითარებისათვის მოსახლეობის,
რესურსებისა და ტრადიციების გონივრული გამოყენების მნიშვნელობას.
1–2
|
3–4
|
5–6
|
7–8
|
9–10
|
ვერ გამოთქვამს
მოსაზრებებს და ვერ ასაბუთებს სხვადასხვა ქვეყნების მდგრადი განვითარებისათვის
მოსახლეობის, რესურსებისა და ტრადიციების გონივრული გამოყენების მნიშვნელობას.
|
ცდილობს გამოთქვას
მოსაზრები და ასაბუთოს სხვადასხვა
ქვეყნების მდგრადი განვითარებისათვის მოსახლეობის, რესურსებისა და ტრადიციების
გონივრული გამოყენების მნიშვნელობას, მაგრამ
ზედაპირულია, რეალიზება არასწორია.
|
გამოთქვამს მოსაზრებებს და ასაბუთებს სხვადასხვა ქვეყნების მდგრადი
განვითარებისათვის მოსახლეობის, რესურსებისა და ტრადიციების გონივრული
გამოყენების მნიშვნელობას, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
|
გამოთქვამს მოსაზრებებს და ასაბუთებს სხვადასხვა ქვეყნების მდგრადი
განვითარებისათვის მოსახლეობის, რესურსებისა და ტრადიციების გონივრული გამოყენების
მნიშვნელობას, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
|
გამოთქვამს მოსაზრებებს და ასაბუთებს სხვადასხვა ქვეყნების მდგრადი
განვითარებისათვის მოსახლეობის, რესურსებისა და ტრადიციების გონივრული
გამოყენების მნიშვნელობას.
|
გეო.X.4. მოსწავლეს შეუძლია შეადაროს ერთმანეთს ქვეყნები სხვადასხვა მახასიათებლების მიხედვით და
იმსჯელოს მსგავსება-განსხვავების მიზეზებზე.
·
რუკისა
და სხვა თვალსაჩინოებების დახმარებით იკვლევს ქვეყნების ბუნებრივ პირობებს; მოჰყავს
ანალოგები სხვა ქვეყნებიდან (მაგ., ტროპიკული ტყეები, უდაბნო, ტაიგა და სხვა);
1–2
|
3–4
|
5–6
|
7–8
|
9–10
|
რუკისა და სხვა თვალსაჩინოებების დახმარებით ვერ იკვლევს ქვეყნების
ბუნებრივ პირობებს; ვერ მოჰყავს
ანალოგები სხვა ქვეყნებიდან.
|
რუკისა და სხვა თვალსაჩინოებების
დახმარებით ცდილობს გამოიკვლიოს
ქვეყნების
ბუნებრივ პირობებს; მოჰყავს ანალოგები სხვა ქვეყნებიდან,
მაგრამ
ზედაპირულია, რეალიზება არასწორია.
|
რუკისა და სხვა თვალსაჩინოებების
დახმარებით იკვლევს ქვეყნების ბუნებრივ პირობებს; მოჰყავს ანალოგები სხვა
ქვეყნებიდან, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია.
|
რუკისა და სხვა თვალსაჩინოებების
დახმარებით იკვლევს ქვეყნების ბუნებრივ პირობებს; მოჰყავს ანალოგები სხვა
ქვეყნებიდან, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
|
რუკისა და სხვა თვალსაჩინოებების
დახმარებით იკვლევს ქვეყნების ბუნებრივ პირობებს; მოჰყავს ანალოგები სხვა
ქვეყნებიდან.
|
·
აანალიზებს
მოსახლეობის სტატისტიკურ მონაცემებს (რუკები, ცხრილები, გრაფიკები, დიაგრამები და
სხვა), მსჯელობს მოსახლეობის სიმჭიდროვის, განსახლების თავისებურებების
შესახებ; ადარებს სხვა ქვეყნების
ანალოგიურ მონაცემებს და შედეგებს გამოხატავს განსხვავებულ ფორმატში;
1–2
|
3–4
|
5–6
|
7–8
|
9–10
|
ვერ აანალიზებს მოსახლეობის სტატისტიკურ
მონაცემებს მსჯელობს მოსახლეობის სიმჭიდროვის, განსახლების თავისებურებების
შესახებ; ვერ ადარებს სხვა ქვეყნების ანალოგიურ
მონაცემებს და შედეგებს ვერ გამოხატავს
განსხვავებულ ფორმატში;
|
ცდილობს გააანალიზოს
მოსახლეობის
სტატისტიკურ მონაცემებს მსჯელობს მოსახლეობის სიმჭიდროვის, განსახლების
თავისებურებების შესახებ; ცდილობს შეადაროს
სხვა ქვეყნების ანალოგიურ მონაცემებს, მაგრამ ზედაპირულია, რეალიზება არასწორია.
|
აანალიზებს
მოსახლეობის სტატისტიკურ მონაცემებს მსჯელობს მოსახლეობის სიმჭიდროვის,
განსახლების თავისებურებების შესახებ;
ადარებს სხვა ქვეყნების ანალოგიურ მონაცემებს და შედეგებს გამოხატავს
განსხვავებულ ფორმატში; მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია.
|
აანალიზებს
მოსახლეობის სტატისტიკურ მონაცემებს მსჯელობს მოსახლეობის სიმჭიდროვის,
განსახლების თავისებურებების შესახებ;
ადარებს სხვა ქვეყნების ანალოგიურ მონაცემებს და შედეგებს გამოხატავს
განსხვავებულ ფორმატში; მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
|
აანალიზებს მოსახლეობის
სტატისტიკურ მონაცემებს, მსჯელობს
მოსახლეობის სიმჭიდროვის, განსახლების თავისებურებების შესახებ; ადარებს სხვა ქვეყნების ანალოგიურ მონაცემებს
და შედეგებს გამოხატავს განსხვავებულ ფორმატში;
|
·
იკვლევს
შესასწავლი ქვეყნის ტრადიციების წარმოშობის გეოგრაფიულ და ისტორიულ-კულტურულ
თავისებურებებს; ადარებს სხვა ქვეყნებს და ვარაუდობს, როგორ შეიძლება გამოყენებულ
იქნას ტრადიციების მრავალფეროვნება ქვეყანის განვითარებისათვის;
1–2
|
3–4
|
5–6
|
7–8
|
9–10
|
იკვლევს შესასწავლი ქვეყნის ტრადიციების წარმოშობის
გეოგრაფიულ და ისტორიულ-კულტურულ თავისებურებებს; ავერ დარებს სხვა ქვეყნებს.
|
ცდილობს გამოიკვლიოს
შესასწავლი ქვეყნის ტრადიციების
წარმოშობის გეოგრაფიულ და ისტორიულ-კულტურულ თავისებურებები; ცდილობს
შეადაროს, სხვა ქვეყნებს, მაგრამ
ზედაპირულია, რეალიზება არასწორია.
|
იკვლევს შესასწავლი
ქვეყნის ტრადიციების წარმოშობის გეოგრაფიულ და ისტორიულ-კულტურულ
თავისებურებებს; ადარებს სხვა ქვეყნებს და ვარაუდობს, როგორ შეიძლება
გამოყენებულ იქნას ტრადიციების მრავალფეროვნება ქვეყანის განვითარებისათვის; მაგრამ რეალიზება
ნაწილობრივ არასწორია
|
იკვლევს შესასწავლი
ქვეყნის ტრადიციების წარმოშობის გეოგრაფიულ და ისტორიულ-კულტურულ
თავისებურებებს; ადარებს სხვა ქვეყნებს და ვარაუდობს, როგორ შეიძლება
გამოყენებულ იქნას ტრადიციების მრავალფეროვნება ქვეყანის განვითარებისათვის; მაგრამ აკლია
სიზუსტე; არაადექვატურია.
|
იკვლევს შესასწავლი
ქვეყნის ტრადიციების წარმოშობის გეოგრაფიულ და ისტორიულ-კულტურულ
თავისებურებებს; ადარებს სხვა ქვეყნებს და ვარაუდობს, როგორ შეიძლება
გამოყენებულ იქნას ტრადიციების მრავალფეროვნება ქვეყანის
განვითარებისათვის;
|
·
ეკონომიკური
საქმიანობის დარგობრივი სტრუქტურის საფუძველზე
აჯგუფებს ქვეყნებს განვითარების სტადიების მიხედვით (აგრარული,
ინდუსტრიული, პოსტინდუსტრიული);
1–2
|
3–4
|
5–6
|
7–8
|
9–10
|
ეკონომიკური საქმიანობის დარგობრივი სტრუქტურის
საფუძველზე ვერ აჯგუფებს ქვეყნებს განვითარების
სტადიების მიხედვით
|
ეკონომიკური საქმიანობის დარგობრივი
სტრუქტურის საფუძველზე ცდილობს დააჯგუფოს ქვეყნების განვითარების სტადიების მიხედვით, მაგრამ
ზედაპირულია, რეალიზება არასწორია.
|
ეკონომიკური
საქმიანობის დარგობრივი სტრუქტურის საფუძველზე
აჯგუფებს ქვეყნებს განვითარების სტადიების მიხედვით, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
|
ეკონომიკური
საქმიანობის დარგობრივი სტრუქტურის საფუძველზე
აჯგუფებს ქვეყნებს განვითარების სტადიების მიხედვით, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
|
ეკონომიკური
საქმიანობის დარგობრივი სტრუქტურის საფუძველზე
აჯგუფებს ქვეყნებს განვითარების სტადიების მიხედვით
|
·
ექსპორტ-იმპორტის
მონაცემებზე დაყრდნობით მსჯელობს ქვეყნის რესურსებისა და მეურნეობის სპეციალიზაციის
დარგების შესახებ; ადარებს ქვეყნებს აღნიშნული მაჩვენებლების მიხედვით;
1–2
|
3–4
|
5–6
|
7–8
|
9–10
|
ექსპორტ-იმპორტის მონაცემებზე დაყრდნობით ვერ მსჯელობს ქვეყნის
რესურსებისა და მეურნეობის სპეციალიზაციის დარგების შესახებ; ვერ ადარებს ქვეყნებს
აღნიშნული მაჩვენებლების მიხედვით;
|
ექსპორტ-იმპორტის
მონაცემებზე დაყრდნობით ცდილობს იმსჯელოს ქვეყნის
რესურსებისა და მეურნეობის სპეციალიზაციის დარგების შესახებ; ცდილობს
შეადაროს, ქვეყნები აღნიშნული მაჩვენებლების მიხედვით; მაგრამ ზედაპირულია, რეალიზება არასწორია.
|
ექსპორტ-იმპორტის
მონაცემებზე დაყრდნობით მსჯელობს ქვეყნის რესურსებისა და მეურნეობის
სპეციალიზაციის დარგების შესახებ; ადარებს ქვეყნებს აღნიშნული მაჩვენებლების
მიხედვით, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია.
|
ექსპორტ-იმპორტის
მონაცემებზე დაყრდნობით მსჯელობს ქვეყნის რესურსებისა და მეურნეობის
სპეციალიზაციის დარგების შესახებ; ადარებს ქვეყნებს აღნიშნული მაჩვენებლების
მიხედვით, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
|
ექსპორტ-იმპორტის
მონაცემებზე დაყრდნობით მსჯელობს ქვეყნის რესურსებისა და მეურნეობის
სპეციალიზაციის დარგების შესახებ; ადარებს ქვეყნებს აღნიშნული მაჩვენებლების
მიხედვით;
|
·
აანალიზებს
ქვეყანაში არსებულ პრობლემებს (ბუნებრივი და ადამიანური რესურსები, სოციალურ-ეკონომიკური,
პოლიტიკური და ეკოლოგიური); გამოთქვამს ვარაუდს არსებული პრობლემების წარმატებით
გადაჭრის შესახებ;
1–2
|
3–4
|
5–6
|
7–8
|
9–10
|
ვერ აანალიზებს ქვეყანაში არსებულ
პრობლემებს. ვერ გამოთქვამს
ვარაუდს არსებული პრობლემების წარმატებით გადაჭრის შესახებ;
|
ცდილობს გააანალიზოს
ქვეყანაში არსებულ
პრობლემებს გამოთქვამს ვარაუდს არსებული პრობლემების წარმატებით გადაჭრის
შესახებ; მაგრამ ზედაპირულია, რეალიზება არასწორია.
|
აანალიზებს
ქვეყანაში არსებულ პრობლემებს გამოთქვამს ვარაუდს არსებული პრობლემების
წარმატებით გადაჭრის შესახებ, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ
არასწორია
|
აანალიზებს
ქვეყანაში არსებულ პრობლემებს გამოთქვამს ვარაუდს არსებული პრობლემების
წარმატებით გადაჭრის შესახებ, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
|
აანალიზებს
ქვეყანაში არსებულ პრობლემებს გამოთქვამს ვარაუდს არსებული პრობლემების წარმატებით
გადაჭრის შესახებ;
|
·
აანალიზებს
ტექსტურ ინფორმაციას და სხვადასხვა ტიპის გეოგრაფიულ საშუალებებს და განსაზღვრავს
როგორ იცვლებოდა შერჩეული ქვეყნის როლი მსოფლიოს ფონზე; გამოთქვამს ვარაუდს
ქვეყნის სამომავლო პერსპექტივებზე (სოციალურ-ეკონომიკური და სამხედრო-პოლიტიკური
პოტენციალი).
1–2
|
3–4
|
5–6
|
7–8
|
9–10
|
ვერ აანალიზებს ტექსტურ ინფორმაციას და
სხვადასხვა ტიპის გეოგრაფიულ საშუალებებს და ვერ განსაზღვრავს როგორ იცვლებოდა შერჩეული
ქვეყნის როლი მსოფლიოს ფონზე;
|
ცდილობს გააანალიზოს
ტექსტურ ინფორმაციას
და სხვადასხვა ტიპის გეოგრაფიულ საშუალებებს და ცდილობს განსაზღვროს როგორ იცვლებოდა შერჩეული
ქვეყნის როლი მსოფლიოს ფონზე; მაგრამ ზედაპირულია, რეალიზება
არასწორია.
|
აანალიზებს ტექსტურ
ინფორმაციას და სხვადასხვა ტიპის გეოგრაფიულ საშუალებებს და განსაზღვრავს როგორ
იცვლებოდა შერჩეული ქვეყნის როლი მსოფლიოს ფონზე; მაგრამ რეალიზება
ნაწილობრივ არასწორია.
|
აანალიზებს ტექსტურ
ინფორმაციას და სხვადასხვა ტიპის გეოგრაფიულ საშუალებებს და განსაზღვრავს როგორ
იცვლებოდა შერჩეული ქვეყნის როლი მსოფლიოს ფონზე; მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
|
აანალიზებს ტექსტურ
ინფორმაციას და სხვადასხვა ტიპის გეოგრაფიულ საშუალებებს და განსაზღვრავს როგორ
იცვლებოდა შერჩეული ქვეყნის როლი მსოფლიოს ფონზე;
|
გეო.X.5. მოსწავლეს შეუძლია მსოფლიოს მოსახლეობის
განსახლების თავისებურებების კვლევა დ დემოგრაფიული ვითარების გაანალიზება.
·
მსოფლიოს მოსახლეობის რასობრივი და ეთნიკური
სტრუქტურის გეოგრაფიული თავისებურებების საფუძველზე ქმნის შესაბამის რუკას;
1–2
|
3–4
|
5–6
|
7–8
|
9–10
|
მსოფლიოს მოსახლეობის რასობრივი და ეთნიკური
სტრუქტურის გეოგრაფიული თავისებურებების საფუძველზე ვერ ქმნის შესაბამის რუკას;
|
მსოფლიოს მოსახლეობის რასობრივი და ეთნიკური სტრუქტურის გეოგრაფიული
თავისებურებების საფუძველზე ცდილობს შექმნას შესაბამისი რუკა, მაგრამ
ზედაპირულია, რეალიზება არასწორია.
|
მსოფლიოს მოსახლეობის რასობრივი და ეთნიკური სტრუქტურის გეოგრაფიული
თავისებურებების საფუძველზე ქმნის შესაბამის რუკას, მაგრამ რეალიზება
ნაწილობრივ არასწორია
|
მსოფლიოს მოსახლეობის რასობრივი და ეთნიკური სტრუქტურის გეოგრაფიული
თავისებურებების საფუძველზე ქმნის შესაბამის რუკას, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
|
მსოფლიოს მოსახლეობის რასობრივი და ეთნიკური სტრუქტურის გეოგრაფიული
თავისებურებების საფუძველზე ქმნის შესაბამის რუკას;
|
·
სტატისტიკური ინფორმაციის საფუძველზე აჯგუფებს
ძირითად რელიგიებს წარმოშობის დროის, ერთმორწმუნე ქვეყნების რიცხვის და
მოსახლეობის რაოდენობის (ხალხმრავლობის) მიხედვით; შედეგებს გამოხატავს სასურველი
ფორმით (ცხრილი, რუკა და სხვა);
1–2
|
3–4
|
5–6
|
7–8
|
9–10
|
სტატისტიკური ინფორმაციის საფუძველზე ვერ აჯგუფებს
ძირითად რელიგიებს წარმოშობის დროის, ერთმორწმუნე ქვეყნების რიცხვის და
მოსახლეობის რაოდენობის მიხედვით;
|
სტატისტიკური ინფორმაციის საფუძველზე ცდილობს დააჯგუფოს ძირითად რელიგიებს წარმოშობის დროის,
ერთმორწმუნე ქვეყნების რიცხვის და მოსახლეობის რაოდენობის მიხედვით;
|
სტატისტიკური ინფორმაციის საფუძველზე აჯგუფებს ძირითად რელიგიებს
წარმოშობის დროის, ერთმორწმუნე ქვეყნების რიცხვის და მოსახლეობის რაოდენობის
მიხედვით, მაგრამ რეალიზება
ნაწილობრივ არასწორია
|
სტატისტიკური ინფორმაციის საფუძველზე აჯგუფებს ძირითად რელიგიებს
წარმოშობის დროის, ერთმორწმუნე ქვეყნების რიცხვის და მოსახლეობის
რაოდენობის მიხედვით; მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
|
სტატისტიკური ინფორმაციის საფუძველზე აჯგუფებს ძირითად რელიგიებს
წარმოშობის დროის, ერთმორწმუნე ქვეყნების რიცხვის და მოსახლეობის რაოდენობის მიხედვით;
|
·
სტატისტიკური ინფორმაციის ანალიზის საფუძველზე
აჯგუფებს ქვეყნებს სხვადასხვა სოციალურ-დემოგრაფიული კატეგორიების (სიცოცხლის
ხანგრძლივობა, შობადობა, ჯანდაცვის და განათლების დონე) მიხედვით; შედეგებს
გამოხატავს მისთვის სასურველი ფორმით;
1–2
|
3–4
|
5–6
|
7–8
|
9–10
|
სტატისტიკური ინფორმაციის ანალიზის საფუძველზე ვერ აჯგუფებს ქვეყნებს სხვადასხვა
სოციალურ-დემოგრაფიული კატეგორიების მიხედვით;
|
სტატისტიკური ინფორმაციის ანალიზის საფუძველზე ცდილობს დააჯგუფოს ქვეყნებს სხვადასხვა სოციალურ-დემოგრაფიული
კატეგორიების მიხედვით; მაგრამ ზედაპირულია, რეალიზება არასწორია.
|
სტატისტიკური ინფორმაციის ანალიზის საფუძველზე აჯგუფებს ქვეყნებს
სხვადასხვა სოციალურ-დემოგრაფიული კატეგორიების მიხედვით; მაგრამ
რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
|
სტატისტიკური ინფორმაციის ანალიზის საფუძველზე აჯგუფებს ქვეყნებს
სხვადასხვა სოციალურ-დემოგრაფიული კატეგორიების მიხედვით; მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
|
სტატისტიკური ინფორმაციის ანალიზის საფუძველზე აჯგუფებს ქვეყნებს
სხვადასხვა სოციალურ-დემოგრაფიული კატეგორიების მიხედვით;
|
·
სტატისტიკური ინფორმაციის და შესაბამისი
დემოგრაფიული მაჩვენებლების ანალიზის საფუძველზე ადარებს დემოგრაფიული
გადასვლის ფაზებს; ცხრილში აჯგუფებს სხვადასხვა ფაზაში მყოფ ქვეყნებს;
1–2
|
3–4
|
5–6
|
7–8
|
9–10
|
სტატისტიკური
ინფორმაციის და შესაბამისი დემოგრაფიული მაჩვენებლების ანალიზის საფუძველზე ვერ ადარებს
დემოგრაფიული გადასვლის ფაზებს;
|
სტატისტიკური ინფორმაციის და შესაბამისი დემოგრაფიული მაჩვენებლების
ანალიზის საფუძველზე ცდილობს შეადაროს დემოგრაფიული გადასვლის ფაზები, მაგრამ
ზედაპირულია, რეალიზება არასწორია.
|
სტატისტიკური ინფორმაციის და შესაბამისი დემოგრაფიული მაჩვენებლების
ანალიზის საფუძველზე ადარებს დემოგრაფიული გადასვლის ფაზებს, მაგრამ
რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია.
|
სტატისტიკური ინფორმაციის და შესაბამისი დემოგრაფიული მაჩვენებლების
ანალიზის საფუძველზე ადარებს დემოგრაფიული გადასვლის ფაზებს, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
|
სტატისტიკური ინფორმაციის და შესაბამისი დემოგრაფიული მაჩვენებლების
ანალიზის საფუძველზე ადარებს დემოგრაფიული გადასვლის ფაზებს;
|
·
მსჯელობს დემოგრაფიული პოლიტიკის მნიშვნელობის
შესახებ; ჯგუფური მუშაობისას შეიმუშავებს დემოგრაფიული პოლიტიკის შეფასების
კრიტერიუმებს, ადარებს და აანალიზებს სხვადასხვა ქვეყანაში განხორციელებული
დემოგრაფიული პოლიტიკის შედეგებს (წარმატებული და წარუმატებელი);
1–2
|
3–4
|
5–6
|
7–8
|
9–10
|
ვერ მსჯელობს დემოგრაფიული პოლიტიკის მნიშვნელობის შესახებ; ჯგუფური
მუშაობისას ვერ შეიმუშავებს დემოგრაფიული
პოლიტიკის შეფასების კრიტერიუმებს, ვერ ადარებს და ვერ აანალიზებს სხვადასხვა ქვეყანაში
განხორციელებული დემოგრაფიული პოლიტიკის შედეგებს.
|
ცდილობს იმსჯელოს დემოგრაფიული
პოლიტიკის მნიშვნელობის შესახებ; ჯგუფური მუშაობისას ცდილობს შეიმუშაოს დემოგრაფიული
პოლიტიკის შეფასების კრიტერიუმები, ცდილობს შეადაროს და გააანალიზოს სხვადასხვა
ქვეყანაში განხორციელებული დემოგრაფიული პოლიტიკის შედეგები.
|
მსჯელობს დემოგრაფიული პოლიტიკის მნიშვნელობის შესახებ; ჯგუფური მუშაობისას
შეიმუშავებს დემოგრაფიული პოლიტიკის შეფასების კრიტერიუმებს, ადარებს და აანალიზებს
სხვადასხვა ქვეყანაში განხორციელებული დემოგრაფიული პოლიტიკის შედეგებს, მაგრამ
რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
|
მსჯელობს დემოგრაფიული პოლიტიკის მნიშვნელობის შესახებ; ჯგუფური მუშაობისას
შეიმუშავებს დემოგრაფიული პოლიტიკის შეფასების კრიტერიუმებს, ადარებს და აანალიზებს
სხვადასხვა ქვეყანაში განხორციელებული დემოგრაფიული პოლიტიკის შედეგებს, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
|
მსჯელობს დემოგრაფიული პოლიტიკის მნიშვნელობის შესახებ; ჯგუფური მუშაობისას
შეიმუშავებს დემოგრაფიული პოლიტიკის შეფასების კრიტერიუმებს, ადარებს და აანალიზებს
სხვადასხვა ქვეყანაში განხორციელებული დემოგრაფიული პოლიტიკის შედეგებს.
|
·
აანალიზებს მსოფლიოს მოსახლეობის ზრდის პროგნოზებს
და მის რეგიონულ თავისებურებებს; ადარებს მსოფლიოს მოსახლეობის მომავლის სცენარებს
და შედეგებს გამოხატავს მისთვის სასურველი ფორმით.
1–2
|
3–4
|
5–6
|
7–8
|
9–10
|
ვერ აანალიზებს მსოფლიოს მოსახლეობის ზრდის პროგნოზებს და მის რეგიონულ
თავისებურებებს; ვერ ადარებს მსოფლიოს მოსახლეობის მომავლის სცენარებს და შედეგებს
ვერ გამოხატავს მისთვის სასურველი ფორმით.
|
ცდილობს გააანალიზოს
მსოფლიოს
მოსახლეობის ზრდის პროგნოზებს და მის რეგიონულ თავისებურებებს; ცდილობს შეადაროს მსოფლიოს მოსახლეობის მომავლის სცენარებს, მაგრამ ზედაპირულია, რეალიზება არასწორია.
|
აანალიზებს მსოფლიოს მოსახლეობის ზრდის პროგნოზებს და მის რეგიონულ თავისებურებებს;
ადარებს მსოფლიოს მოსახლეობის მომავლის სცენარებს და შედეგებს გამოხატავს მისთვის
სასურველი ფორმით, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
|
აანალიზებს მსოფლიოს მოსახლეობის ზრდის პროგნოზებს და მის რეგიონულ თავისებურებებს;
ადარებს მსოფლიოს მოსახლეობის მომავლის სცენარებს და შედეგებს გამოხატავს მისთვის
სასურველი ფორმით, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
|
აანალიზებს მსოფლიოს მოსახლეობის ზრდის პროგნოზებს და მის რეგიონულ თავისებურებებს;
ადარებს მსოფლიოს მოსახლეობის მომავლის სცენარებს და შედეგებს გამოხატავს მისთვის
სასურველი ფორმით.
|
გეო.X.6. მოსწავლეს შეუძლია გააანალიზოს
ტერიტორიული და გეოპოლიტიკური ფაქტორების გავლენა საზოგადოების განვითარებაზე.
·
ახასიათებს
გეოგრაფიული მდებარეობის დონეებს (რეგიონული, კონტინენტური, ზღვისპირა, ზონალური, მეზობლობა
და ურთიერთობა განვითარებულ და განვითარებად ქვეყნებთან); აღნიშნული მაჩვენებლების
მიხედვით სხვადასხვა ქვეყნებს აჯგუფებს ცხრილში;
1–2
|
3–4
|
5–6
|
7–8
|
9–10
|
ვერ ახასიათებს
გეოგრაფიული მდებარეობის დონეებს. ვერ აღნიშნული
მაჩვენებლების მიხედვით სხვადასხვა ქვეყნებს აჯგუფებს
ცხრილში;
|
ცდილობს დაახასიათოს
გეოგრაფიული მდებარეობის
დონეები. აღნიშნული
მაჩვენებლების მიხედვით სხვადასხვა ქვეყნები ცდილობს
დააჯგუფოს ცხრილში;
|
ახასიათებს გეოგრაფიული
მდებარეობის დონეებს. აღნიშნული
მაჩვენებლების მიხედვით სხვადასხვა ქვეყნებს აჯგუფებს
ცხრილში;მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
|
ახასიათებს გეოგრაფიული მდებარეობის
დონეებს. აღნიშნული
მაჩვენებლების მიხედვით სხვადასხვა ქვეყნებს აჯგუფებს
ცხრილში, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
|
ახასიათებს გეოგრაფიული
მდებარეობის დონეებს. აღნიშნული
მაჩვენებლების მიხედვით სხვადასხვა ქვეყნებს აჯგუფებს
ცხრილში;
|
·
მოჰყავს
მაგალითები და ადარებს სხვადასხვა ქვეყნებს მმართველობის ფორმის და ტერიტორიული
მოწყობის მიხედვით;
1–2
|
3–4
|
5–6
|
7–8
|
9–10
|
ვერ მოჰყავს
მაგალითები და ვერ ადარებს
სხვადასხვა ქვეყნებს მმართველობის ფორმის და ტერიტორიული მოწყობის მიხედვით;
|
ცდილოვს
მოიყვანოს მაგალითები და ცდილობს შეადაროს სხვადასხვა
ქვეყნები
მმართველობის ფორმის და ტერიტორიული მოწყობის მიხედვით;
|
მოჰყავს მაგალითები და
ადარებს სხვადასხვა ქვეყნებს მმართველობის ფორმის და ტერიტორიული მოწყობის
მიხედვით, მაგრამ რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
|
მოჰყავს მაგალითები და
ადარებს სხვადასხვა ქვეყნებს მმართველობის ფორმის და ტერიტორიული მოწყობის
მიხედვით, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
|
მოჰყავს მაგალითები და
ადარებს სხვადასხვა ქვეყნებს მმართველობის ფორმის და ტერიტორიული მოწყობის
მიხედვით;
|
·
მსჯელობს
მსოფლიოს რეგიონულ
დიფერენციაციაზე და ადარებს რეგიონებს ისტორიულ-კულტურული და გეოპოლიტიკური ნიშნის
მიხედვით;
1–2
|
3–4
|
5–6
|
7–8
|
9–10
|
ვერ მსჯელობს
მსოფლიოს რეგიონულ
დიფერენციაციაზე და ვერ ადარებს
რეგიონებს ისტორიულ-კულტურული და გეოპოლიტიკური ნიშნის მიხედვით;
|
ცდილობს იმსჯელოს მსოფლიოს
რეგიონულ
დიფერენციაციაზე და ცდილობს
შეადაროს რეგიონები ისტორიულ-კულტურული და გეოპოლიტიკური ნიშნის
მიხედვით;
|
მსჯელობს მსოფლიოს რეგიონულ დიფერენციაციაზე და ადარებს რეგიონებს
ისტორიულ-კულტურული და გეოპოლიტიკური ნიშნის მიხედვით, მაგრამ
რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
|
მსჯელობს მსოფლიოს რეგიონულ დიფერენციაციაზე და ადარებს რეგიონებს
ისტორიულ-კულტურული და გეოპოლიტიკური ნიშნის მიხედვით, მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
|
მსჯელობს მსოფლიოს რეგიონულ დიფერენციაციაზე და ადარებს რეგიონებს
ისტორიულ-კულტურული და გეოპოლიტიკური ნიშნის მიხედვით;
|
·
ჯგუფური
მუშაობისას აანალიზებს გეოპოლიტიკის შემადგენელ მნიშვნელოვან კომპონენტებს
(ეკონომიკურ, დემოგრაფიულ, სოციალურ და სამხედრო პოლიტიკას) და აღნიშნული
კრიტერიუმების მიხედვით აჯგუფებს ქვეყნებს გეოპოლიტიკური კურსის მიხედვით;
1–2
|
3–4
|
5–6
|
7–8
|
9–10
|
ვერ აანალიზებს
გეოპოლიტიკის შემადგენელ მნიშვნელოვან კომპონენტებს და აღნიშნული კრიტერიუმების
მიხედვით ვერ აჯგუფებს
ქვეყნებს გეოპოლიტიკური კურსის მიხედვით;
|
ცდილობს გააანალიზოს
გეოპოლიტიკის შემადგენელ
მნიშვნელოვან კომპონენტებს და აღნიშნული კრიტერიუმების მიხედვით ცდილობს
დააჯგუფოს ქვეყნებს გეოპოლიტიკური
კურსის მიხედვით;
|
აანალიზებს გეოპოლიტიკის
შემადგენელ მნიშვნელოვან კომპონენტებს და აღნიშნული კრიტერიუმების მიხედვით
აჯგუფებს ქვეყნებს გეოპოლიტიკური კურსის მიხედვით, მაგრამ
რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია.
|
აანალიზებს გეოპოლიტიკის
შემადგენელ მნიშვნელოვან კომპონენტებს და აღნიშნული კრიტერიუმების მიხედვით
აჯგუფებს ქვეყნებს გეოპოლიტიკური კურსის მიხედვით,მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
|
აანალიზებს გეოპოლიტიკის
შემადგენელ მნიშვნელოვან კომპონენტებს და აღნიშნული კრიტერიუმების მიხედვით
აჯგუფებს ქვეყნებს გეოპოლიტიკური კურსის მიხედვით;
|
·
აანალიზებს
მნიშვნელოვანი საერთაშორისო სამხედრო-პოლიტიკური, საფინანსო და ეკონომიკური
ორგანიზაციების როლს მათში გაწევრიანებული ქვეყნების განვითარებისათვის. ქვეყნებს
მიაკუთვნებს ძირითად ორგანიზაციებს; მსჯელობს მათი გაფართოების პერსპექტივებზე და
ქმნის შესაბამის რუკებს.
1–2
|
3–4
|
5–6
|
7–8
|
9–10
|
ვერ აანალიზებს
მნიშვნელოვანი საერთაშორისო სამხედრო-პოლიტიკური, საფინანსო და ეკონომიკური
ორგანიზაციების როლს მათში გაწევრიანებული ქვეყნების განვითარებისათვის.
ქვეყნებს მიაკუთვნებს ძირითად ორგანიზაციებს; ვერ მსჯელობს მათი გაფართოების პერსპექტივებზე და
ქმნის შესაბამის რუკებს.
|
ცდილობს გააანალიზოს
მნიშვნელოვანი
საერთაშორისო
სამხედრო-პოლიტიკური,
საფინანსო
და
ეკონომიკური
ორგანიზაციების
როლი მათში გაწევრიანებული ქვეყნების განვითარებისათვის.
ცდილობს იმსჯელოს მათი გაფართოების პერსპექტივებზე და ქმნის
შესაბამის
რუკებს,
მაგრამ ზედაპირულია, რეალიზება არასწორია.
|
აანალიზებს
მნიშვნელოვანი
საერთაშორისო
სამხედრო-პოლიტიკური,
საფინანსო
და
ეკონომიკური
ორგანიზაციების
როლს
მათში
გაწევრიანებული
ქვეყნების
განვითარებისათვის.
ქვეყნებს
მიაკუთვნებს
ძირითად
ორგანიზაციებს;
მსჯელობს
მათი
გაფართოების
პერსპექტივებზე
და
ქმნის
შესაბამის
რუკებს,
მაგრამ
რეალიზება ნაწილობრივ არასწორია
|
აანალიზებს
მნიშვნელოვანი
საერთაშორისო
სამხედრო-პოლიტიკური,
საფინანსო
და
ეკონომიკური
ორგანიზაციების
როლს
მათში
გაწევრიანებული
ქვეყნების
განვითარებისათვის.
ქვეყნებს
მიაკუთვნებს
ძირითად
ორგანიზაციებს;
მსჯელობს
მათი
გაფართოების
პერსპექტივებზე
და
ქმნის
შესაბამის
რუკებს,
მაგრამ აკლია სიზუსტე; არაადექვატურია.
|
აანალიზებს
მნიშვნელოვანი
საერთაშორისო
სამხედრო-პოლიტიკური,
საფინანსო
და
ეკონომიკური
ორგანიზაციების
როლს
მათში
გაწევრიანებული
ქვეყნების
განვითარებისათვის.
ქვეყნებს
მიაკუთვნებს
ძირითად
ორგანიზაციებს;
მსჯელობს
მათი
გაფართოების
პერსპექტივებზე
და
ქმნის
შესაბამის
რუკებს.
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий